اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرخانه کشاورز هرمزگان:

حفر چاه در سرخون برای تامین آب شهرک مروارید جفا به کشاورزی است

دبیرخانه کشاورز هرمزگان گفت: حفر 16 حلقه چاه در منطقه سرخون برای تامین آب شهرک مروارید جفا در حق حوزه کشاورزی هرمزگان است.

حفر چاه در سرخون برای تامین آب شهرک مروارید جفا به کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابوطالب جوادی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم رای‌گیری برای انتخاب نماینده کشاورزان هرمزگانی در شورای مرکزی خانه کشاورز، با بیان اینکه تعداد شش هزار نفر عضو خانه کشاورز هرمزگان هستند، اظهار داشت: خانه کشاورز هرمزگان که حسب ماده 11 خانه احزاب تشکیل شده است، ظرف مدت 12 سال در هرمزگان موفق به این تعداد عضوگیری شده است.

وی ادامه داد: معرفی خانه کشاورز و خدمات آن، می‌تواند توسعه و پیشرفت حوزه کشاورزی استان را رقم بزند.

به گفته دبیر خانه کشاورز هرمزگان، حرکت باید به نحوی باشد که دولت، خانه کشاورز را به عنوان مغز متفکر حوزه کشاورزی قبول کند.

جوادی تاکید کرد: با توجه به اینکه در هرمزگان 10 هزار نفر صاحب ملک و املاک کشاورزی و همچنین 250 هزار نفر بهره‌بردار در این حوزه وجود دارد، نیاز به همپوشانی و هماهنگی بیشتری در بین اعضا و افراد این قشر احساس می‌شود که این امر می‌تواند منجر به توسعه همه جانبه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 25 هزار موتور تلمبه در راستای تامین آب مورد نیاز 160 هزار هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان فعال است که آب استحصال شده از این تعداد موتور در صورت یکجاسازی قابلیت کشتی‌رانی دارد و این امر نشان از اهمیت قشر کشاورز در هرمزگان است.

به گفته این فعال بخش کشاورزی است، فطرت آن چیزی است که در هشت سال گذشته بر کشاورزان گذشته است و در این شرایط آنها به تولید ادامه داده‌اند.

جوادی تصریح کرد: اما انتخابات اخیر و آنچیزی که در ما‌ه‌های اخیر به ممکلت گذشته کشاورزان و سایر قشرها را امیدوار کرده است.

دبیر خانه کشاورز هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و چالش‌های این حوزه افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته حرکاتی همانند حفر 16 حلقه چاه در منطقه سرخون بندرعباس برای تامین آب شرب یکی از شهرک‌های نفت (شهرک مروارید) سبب وارد آمدن لطمات جبران‌ناپذیری به این حوزه شده است که علاوه بر خسارت‌های فیزیکی، سبب ایجاد فرهنگی نادرست ‌و آن هم فروش آب توسط مالکان به این گونه متقاضیان و در نتیجه تضعیف بخش کشاورزی می‌شود که باید جلوی آن در بعد مدیریتی کلان گرفته شود.

جوادی افزود: در حالی که در سال‌های گذشته برای رسیدن به آب شیرین باید بین 18 تا نهایت 30 متر چاه حفر می‌شد، در حال حاضر همان‌ چاه‌ها باید چندین برابر عمق داشته باشند.

وی افزود: کشاورزان هرمزگانی آمادگی این را دارند که در صورت بخشودگی جرائم دیرکرد تسهیلات کشاورزی دریافتی از بانک‌ها، اصل بدهی خود را یکجا پرداخت کنند.

انتهای پیام/88001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول