اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس:

کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری ساده نیست

معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس گفت: کارشناسان فن می‌دانند که کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در این استان به سادگی میسر نشده است.

کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری ساده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد علی افکاری امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نرخ بیکاری فارس در سال 90 برابر با 18.6 درصد بوده و در سال 91 به 16.8 درصد کاهش یافته و این رقم بسیار قابل توجه است؛ اگرچه هنوز با وضعیت ایده‌آل فاصله داریم.

وی افزود: از تمام منابع اعتباری اعم از استانی، ردیف‌ها و ملی با ویژگی استانی که موافقتنامه آن در این استان مبادله می‌شود، مبلغ مصوب هشت هزار و 492 میلیارد ریال با تخصیص سه هزار و 331 میلیارد ریال (39 درصد) بین 167 دستگاه اجرایی (با احتساب شهرداری‌ها) هزینه شد.

افکاری ادامه داد: اعتبارات استانی با 2 هزار و 842 میلیارد ریال به طور کامل و بر اساس آیین‌نامه مربوطه و موارد قانونی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که تخصیص این بخش از اعتبارات 537 میلیارد ریال معادل 18.8 درصد بوده است.

این مسئول اضافه کرد: اعتبارات دو درصد درآمد حاصل از نفت خام و گاز طبیعی با یک‌هزار و 410 میلیارد ریال، به طور کامل و بر اساس آیین‌نامه مربوطه و موارد قانونی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که تخصیص این بخش برابر با 713 میلیارد ریال معادل 50.5 درصد بوده است.

به گفته وی، اعتبارات طرح‌های ملی با ویژگی استانی با مبلغ 3 هزار و 404 میلیارد ریال، به طور کامل به دستگاه‌ها ابلاغ شد که تخصیص این بخش 45.4 درصد بوده است.

افکاری تصریح کرد: اعتبارات ردیف‌های متفرقه با 835 میلیارد ریال نیز به دستگاه‌ها ابلاغ شد که تخصیص این بخش 63.8 درصد بوده است.

وی بیان کرد: از کل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور در سال 92، 82 هزار و 822 میلیارد ریال مربوط به استان‌ها بوده که نسبت به سال 91 به مبلغ 75 هزار و 592 میلیارد ریال از رشد 9.6 درصدی برخوردار بوده است.

بالاتر بودن سهم فارس از اعتبارات تملک دارایی

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: سهم استان فارس از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌ها در سال 92، 5 هزار و 270 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال 91 برابر 24 درصد افزایش داشته که از متوسط رشد کشوری بالاتر است.

به گفته وی، اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای استانی قابل توزیع پس از کسر اعتبارات دو درصد نفت و گاز و سایر الزامات معادل 2 هزار و 6 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/2448/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول