اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار فارس خبر داد

افتتاح 375 پروژه به مناسبت هفته دولت در فارس/ راه‌اندازی مترو شیراز تا پایان سال

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه 375 پروژه در هفته دولت در این استان افتتاح می‌شود، از راه‌اندازی مترو شیراز تا پایان سال خبر داد.

افتتاح 375 پروژه به مناسبت هفته دولت در فارس/ راه‌اندازی مترو شیراز تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن اردکانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه‌ها با اعتبار هزینه شده 660 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی افزود: بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح با 93 مورد در حوزه مسکن شهری و روستایی، 59 پروژه فرهنگی، آموزشی و پرورشی و نوسازی مدارس و در رتبه سوم پروژه‌های بخش عمران شهری و روستایی با 55 طرح هستند.

اردکانی ادامه داد: کارخانه سیمان سپهر قیر و کارزین، بیمارستان خفر، بزرگراه و راه اصلی، مرکز «سی تی اسکن» و خطوط انتقال برق از مهم‌ترین موارد این پروژه‌ها هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر تمام اعتبارات عمرانی سال 91 جذب شده است.

اردکانی خاطرنشان کرد: گاهی مدیران دستگاه‌ها ترجیح می‌دهند اعتبارات عمرانی را که تا آخر تیر ماه (سال مالی عمرانی) در حساب است در آخرین لحظه برداشت کرده چرا که می‌خواهند با منابع موجود کار را به پیش برده و اعتبارات را تقسیم و توزیع کنند که بیشترین کار از حداقل منابع حاصل شود.

به گفته وی، اگر 100 درصد اعتبارات سال 92 فارس به دستگاه‌های ذی‌ربط داده شود در کمتر از یک هفته قادر هستند تمام آن را جذب کنند و مطالبات معوقه را بپردازند، اما این مسائل مدیریتی است که باید منابع را تا آخرین لحظه حفظ کرد.

مطالب نادرست برخی رسانه‌ها به نقل از مبشری و آزرده

اردکانی تصریح کرد: مطالبی که در این زمینه از قول محمد حسین مبشری رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس و یا ابوطالب آزرده معاون هزینه و رئیس خزانه معین سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس بیان شد به طور کامل نادرست بوده است.

وی بیان کرد: از قول آنان نوشتند که اعتبارات عمرانی به سبب ضعف دستگاه‌ها جذب نشده یا اینکه بیش از 20 درصد اعتبارات عمرانی فارس جذب نشده که به طور کامل نادرست است.

معاون استاندار فارس ابراز داشت: در فارس آن‌قدر ظرفیت جذب وجود دارد که اگر 10 برابر میزان فعلی اعتبار بیاید به سرعت جذب می‌شود.

پایان امسال متروی شیراز به راه می‌افتد

وی همچنین در مورد اعتبارات قطار شهری شیراز نیز گفت: زمانی متوسط تخصیص اعتبارات مترو در کشور کمتر از 10 درصد بوده در حالی که در فارس 55 درصد تخصیص داده شده است.

اردکانی با اشاره به اینکه شهرداری معادل یک‌سوم دولت برای قطار شهری هزینه کرده است، ابراز داشت: در حال حاضر نخستین فاز خط یک مترو آماده بوده و دولت به‌طور مستقیم هزینه خرید واگن را به فروشنده خارجی پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: این واگن‌ها به بندر شانگهای حمل شده و در چند روز آینده بارگیری می‌شود و یک ماه در راه خواهد بود تا به شیراز برسد و پس از آن نیز تست سرد و گرم واگن روی ریل چهار ماه زمان نیاز دارد.

اردکانی همچنین از آماده‌سازی مسیر و رفع معارضان آزادراه شیراز - اصفهان خبر داد و گفت: قرارگاه خاتم‌الاوصیا قول داده ظرف سه تا چهار سال این آزادراه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/2448/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول