اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

هویت هر ملتی وابسته به پیشینه آن است/ اخلاق پزشکی تنها به یک کتاب و یک درس نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، هویت هر ملتی را وابسته به پیشینه آن ملت دانست و گفت: ایران اسلامی دارای پیشینه‌ای غنی در همه بخش‌ها از جمله بخش پزشکی با داشتن مفاخری چون ابوعلی‌سینا، ذکریای رازی و جرجانی است.

هویت هر ملتی وابسته به پیشینه آن است/ اخلاق پزشکی تنها به یک کتاب و یک درس نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان محمد حسین اعرابی بعد از ظهر امروز در آیین بزرگداشت روز پزشک، روز داروسازی و تجلیل از پزشکان و داروسازان کاشان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان اظهار داشت: ابوعلی سینا علاوه بر تخصص در طب، فیلسوفان نیز او را متبحر در حوزه علوم انسانی و فلسفه می‌دانستند.

وی، جایگاه ابوعلی سینا را در اوج همه علوم و سرآمد همه علوم توصیف و خاطرنشان کرد: کتاب شفاء یکی از جامع‌ترین و برزگترین کتاب در فلسفه است که از ابوعلی سینا به یادگار مانده است که این امر بیانگر این است که ابوعلی سینا تنها به امر طبابت نمی‌پرداخته و حکیمی بزرگ و الهی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنین تدوین کتاب قانون ابو علی سینا در هفت جلد را یکی از کتاب‌های اصلی طب دنیا و جایگزین طب جالینوسی تا قرن‌ها اعلام کرد و افزود: ابوعلی سینا یکی از افتخارات ایرانیان در طب پزشکی است.

اعرابی از جهد و تلاش و همچنین نیت و انگیزه به عنوان دو عامل مهم موفقیت ابوعلی سینا نام برد و یادآور شد: افراد بزرگی چون ابوعلی سینا، ذکریای رازی و جرجانی با اندک ظرفیت‌های زمان خود جهادگونه در راه طب فعالیت کردند و علم را فقط برای علم و طبابت را فقط برای طبابت نخواستند.

وی علوم پزشکی و پیشرفت‌های پزشکی را مدیون مفاخر بزرگی چون ابوعلی سینا، ذکریای رازی و جرجانی دانست و یادآور شد: آنها نه تنها متخصص طب بودند بلکه آنان پرچم‌داران علم و فضلیت در دنیای طب بودند که امروز نیز چنین افراد توانمندی در سراسر میهن اسلامی هستند که نیاز به توجه بیشتری دارند.

اعرابی در ادامه با تأکید بر آموزش همراه با اخلاق پزشکی گفت: اخلاق پزشکی تنها به یک کتاب و یک درس نیست، پزشک در کنار بیمار به عنوان الگوی جامعه پزشکی است.

وی همچنین از علم پزشکی، طبابت و طبیب به عنوان یکی از اسماء‌الله نام برد و بیان داشت: کار طبیب کار خدایی است و طبابت ابزار است اما شفا را باید از خدا بخواهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان سلامت را در توسعه همه جانبه جامعه مهم خواند و تصریح کرد: جامعه‌ای در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می‌گیرد که جامعه سالم و بانشاط باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی کاشان و تقدیر از زحمات یک دهه اعضای این سازمان و تبریک به اعضای جدید سازمان نظام پزشکی شهرستان کاشان ابراز داشت: علی‌رغم تمامی محدودیت‌های سال جاری پیشرفت‌های قابل توجهی در بهداشت و درمان منطقه کاشان انجام شده است.

اعرابی، ارتقای دانشگاه علوم پزشکی کاشان به تیپ یک را از مهمترین پیشرفت‌های انجام شده اعلام و عنوان کرد: حفظ و ارتقای این جایگاه مهم‌تر است لذا برای استمرار و حفظ این جایگاه در رقابت با دانشگاه‌های تیپ یک با سابقه در کشور نیاز به تلاش همگانی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

آیین روز پزشک در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور جامعه پزشکی کاشان همراه با تقدیر و تجلیل از پزشکان و داروسازان و ماماهای منتخب سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان سازمان تأمین اجتماعی و پزشکان بیمه سلامت شمال استان اصفهان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول