اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

احیای میدان امام علی (ع) احیای بخشی از هویت اصفهان است

استاندار اصفهان گفت: احیای میدان تاریخی امام علی (ع) با سابقه 800 ساله احیای بخشی از هویت اصفهان محسوب می‌شود.

احیای میدان امام علی (ع) احیای بخشی از هویت اصفهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی امشب در مراسم افتتاح احیای میدان امام علی (ع) اظهار داشت: احیای میدان 800 ساله امام علی (ع) نه تنها بخشی از احیای هویت اصفهان است بلکه احیای قسمتی از تاریخ 800 ساله کشور است.

وی گفت: اصفهان به اعتبار حضور این مکان مهم و کم‌نظیر و همچنین دارا بودن مردمی از جنس فرهنگ و هنر به خود می‌بالد.

استاندار اصفهان تأکید کرد: آنچه امشب در اصفهان موجب گردهمایی این جمعیت مشتاق اصفهانی شده است تنها کالبد باشکوه محوطه‌های تاریخی نیست بلکه وجود یک روح مقدس دینی است.

وی بیان کرد: ترکیبی باورمندانه از باورهای توحیدی، سیاست، فرهنگ اصفهان را در تاریخ به عنوان یک الگوی پایدار حیات طیبه در همه دوران‌ها به ویژه در شرایط کنونی مطرح کرده است.

ذاکر اصفهانی افزود: کمتر از اینکه ظرفیت بی‌نظیر فرهنگی و گردشگری در سال‌های اخیر و همچنین توسعه صنایع آلاینده، زیست محیطی به عنوان یکی از چالش‌های بزرگ برای اصفهان مطرح است.

وی خطاب به رئیس قوه مقننه گفت: رشد محسوسی را در حضور گردشگران خارجی در اصفهان شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: از جمله دلایل افزایش گردشگران به اصفهان افزایش تقاضاهای خارجی به ویژه پرواز رفت و برگشت آخر هفته به استانبول در فرودگاه بین‌المللی اصفهان است.

استاندار اصفهان بیان داشت: دلایل یادآور شده باعث افزایش 30 درصدی گردشگران در سال گذشته نسبت به سال 90 در اصفهان شده است.

وی در پایان از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد؛ مدیریت استان و شهر اصفهان را برای  ساخت بنایی متناسب با شرایط حال حاضر و همچنین تکمیل میدان امام علی (ع) برای فاز سوم که نماد دوره سلجوقیان محسوب می‌شود از هیچ کمکی دریغ نکند.

انتهای پیام/63001/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول