اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

علما و روحانیون مرزداران حریم هویت اسلامی و دینی هستند

امام جمعه اردبیل گفت: علما و روحانیون مرزداران حریم هویت اسلامی و دینی هستند.

علما و روحانیون مرزداران حریم هویت اسلامی و دینی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز در مراسم بازگشایی و آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه جعفریه خلخال اظهار داشت: علما و روحانیون در تمامی حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حضور داشته و شهرستان خلخال از اول تحت لوای مدیریت معنوی حضرت آیت‌الله یکتایی جایگاه موفق و سازنده‌ای داشته است و در دوران ستمشاهی نیز فعالیت‌های ارزشمندی از این عالم مشاهده شده است.

عاملی افزود: اصلی‌ترین مطالبه مردم ما این است که در فضای سالم تربیتی تنفس کنند.

وی تصریح کرد: نسل سالم در جامعه همواره مورد هجوم و هجمه‌های دشمنان بوده و افکار دشمن و هجمه‌های همراه آن‌ها سوار بر امواج در سرتاسر کشور ما روان است و نباید ما در داخل افکار و اندیشه پلید دشمنان هضم شویم.

این مسئول روحانیون و علما را مرزداران حریم هویت اسلامی عنوان کرد و گفت: عالم کسی است که در مرز ایستاده و با دزدان اعتقاد و معنویت مبارزه می‌کند و علما باید آگاه در برابر فتنه‌های دشمنان باشند تا کشور از گزند آن‌ها مصون باشد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به مسئولیت خطیر روحانیت و عالمان در جامعه دینی و اسلامی تصریح کرد: همه ما در برابر مردم مسئول هستیم و مسئولیت دینداری مردم نیز بر عهده ماست و از این بابت در پیشگاه احدیت جوابگو خواهیم بود.

عاملی دوستی و حب خداوند را در اطاعت بندگان از خداوند عنوان کرد و افزود: اکنون جنگ تمام عیار دشمن و استکبار مخصوصاً بر علیه فرهنگ اهل بیت آغاز شده و دشمن با برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف اجتماعی نسل جوان را مورد هدف قرار داده که اصلی‌ترین وظیفه در جامعه برای داشتن جامعه سالم و معنوی پایبندی به آرمان‌های اسلامی و پیروی از آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان از طلاب و روحانیون حاضر در مراسم خواست تا با مطالعه، تحقیق و سیر در کتب‌ ارزشمند دینی و اسلامی بسترهای فرهنگ اسلامی در بین خانواده و اجتماع را فراهم سازند.

وی ادامه داد: روحانیون و علما مسئولیت خطیری در قبال جامعه اسلامی دارند و از طرفی تقویت بنیه فرهنگی و دینی و مذهبی جامعه نیز بر عهده آن‌هاست و باید از زدوده شدن فرهنگ و آداب رسوم دینی و مذهبی از نقاط مختلف کشور جلوگیری کنند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به ارزشمندی و حرمت علم در پیشگاه خداوند اشاره کرده و گفت: با اینکه تمامی نعمت‌ها از سوی خداوند بر انسان ارزانی شده است اما نعمت علم را نیز در کنار آن برای انسان برای رسیدن به درجات عالیه مفید دانسته است.

وی یادآور شد: در اختیار علم بودن و فراگرفتن سلوک دینی و مذهبی اسلام برای همگان باید در یک سطح باشد.

عاملی در خصوص شهر خلخال نیز اظهار داشت: خلخال در استان ما تنها شهری است که بیشترین شهدا را از قشر علما تقدیم نظام و انقلاب کرده است و بیشتر فضلای استان ما از این شهر به فیض شهادت نائل شده‌اند و این خطه خواستگاه حضور روحانیون به نام و برجسته در سطح کشور است.

وی با تقدیر از آیت‌الله یکتایی عنوان کرد: نشاط علمی این مدرسه مدیون آیت‌الله یکتایی است و جای تقدیر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات اهالی و مسئولان ادارات و دستگاه‌ها و کارکنان ادارات تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی مسئول حوزه‌های علمیه استان اردبیل نیز در سخنانی کوتاه گفت: در آغاز سال تحصیلی، حوزه دینیه جعفریه خلخال 60 دانشجو خواهد داشت که با وجود امکانات و فضای آموزش مناسب در حوزه علمیه خلخال تا سطح 150 نفر نیز ظرفیت پذیرش دارد.

انتهای پیام /62008/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول