اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرمانده قرارگاه قرب کوثر

پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان مرکزی بهره‌برداری شد

طی مراسمی با حضور فرمانده قرارگاه قرب کوثر، استاندار مرکزی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و جمعی از مسئولین پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه روح‌الله استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان مرکزی بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک استاندار مرکزی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها گفت: بسیج سازندگی پس از دوران دفاع مقدس به دستور امام خمینی(ره) بر اساس شرایط استراتژیک و تجارب حاصله از هشت سال دفاع مقدس و در راستای بهبود و توسعه وضعیت اقتصادی و استفاده از ظرفیت عظیمی تحت عنوان قرارگاه مهندسی تشکیل شد.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد افزود: با تشکیل بسیج سازندگی فرماندهان دلیر که یک روز هدایت عملیات‌های مختلف در جبهه‌های نبرد را بر عهده داشتند با بهره‌گیری از تخصص و تجارب خود توانستند خدمات زیادی در جهت سازندگی کشور و خدمت‌رسانی ارائه دهند. 

وی با بیان اینکه سپاه در شرایط تحریم و در سال اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام‌های اساسی برداشته است، تصریح کرد: دشمن در جهت تضعیف این نهاد مقدس گام‌های بسیاری برداشته است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: سپاه امروز در پیشرفته‌ترین پروژه‌های کشور از پروژه‌های نفتی تا های‌تکنولوژی، به رهبری فرمانده معظم کل قوا در کشور مشارکت داشته و توانسته است سازندگی‌های مختلف و قابل توجهی را در سطح کشور رقم بزند.

شعبانی‌فرد اعزام جوانان و اقشار مختلف به مناطق عملیاتی در قالب اردوهای راهیان‌نور و اعزام دانشجویان به مناطق محروم به منظور خودکفایی را از اقدامات موثر سپاه عنوان کرد.

وی خاطر نشان ساخت: با اجرای طرح‌های بنیادی، زیربنایی و محرومیت ‌زدایی که بر اساس برنامه پنجم توسعه و افق 1404 تدوین شده، امروز در این استان حدود 80 طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز گفت: بیش از 40 پروژه واگذار شده به قرارگاه قرب کوثر در استان در قالب مساجد، غسالخانه، خانه عالم، کتابخانه و... به طور کامل اجرا شده است.

سردار مهدی صدیقی افزود: از مجموع 54 پروژه واگذار شده به قرارگاه کوثر 47 پروژه به صورت 100 درصدی تکمیل و آماده بهره‌برداری است که به صورت نمادین پروژه روستای سهل‌آباد افتتاح می‌شود.

وی از اجرای هفت پروژه عمرانی دیگر با 80 درصد پیشرفت در سطح این استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد این پروژه‌ها نیز در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری شوند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: 29 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی توسط گروه‌های جهادی در سال جاری آغاز شد که به اتمام رسیده است.

صدیقی در مجموع اعتبار ساخت 83 پروژه عمرانی استان را یک میلیارد و 385 میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: از این میزان 350 میلیون تومان توسط استانداری و 750 میلیارد تومان نیز توسط سپاه تخصیص داده شده است.

وی محرومین را ولی‌نعمتان جامعه عنوان کرد و تصریح کرد: اقتدار و عزت دولت به پشتیبانی ملت است.

صدیقی نبود غسالخانه در برخی از روستاهای دور افتاده و محروم استان را از معضلات روستاهای استان مرکزی عنوان کرد و بیان داشت: برخی از شهرهای استان نیز به احداث خانه‌های عالم نیازمند هستند که این مهم در دستور کار سپاه و بسیج سازندگی قرار گرفته است.

انتهای پیام/87002/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول