اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خبر داد

بهره‌برداری از پروژه مخزن آب 10 هزارمتر مکعبی جنوب شرقی تبریز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: به زودی از پروژه مخزن 10 هزار متر مکعبی آب جنوب شرق تبریز با هزینه‌ای بالغ بر 13 میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از پروژه مخزن آب 10 هزارمتر مکعبی جنوب شرقی تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌ شرقی، رضا پوررجب اظهار کرد: این مخزن با حجم 10 هزار متر مکعبی در حد فاصل تبریز و باسمنج احداث شده که به منظور ذخیره و تامین آب ساکنان قسمت‌هایی از شهرک مرزداران، اراضی پشت نمایشگاه بین‌المللی و قسمت‌هایی از مصلی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت ‌آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در خصوص تغذیه مخزن جنوب شرق از طریق ایستگاه پمپاژ ائل گلی افزود‌: با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ مرتفع ائل‌گلی که قبلا مورد بهره‌برداری قرار گرفته و همچنین با بهره‌برداری از مخزن جنوب شرق تبریز امکان توسعه خطوط انتقال مربوطه و امکان ذخیره و توزیع آب شرب مناطق شهید یاغچیان، باغچه‌بان، فردوس، گلستان، میرداماد، سهند و شهرک دادگستری با فشار و دبی مناسب فراهم می‌شود.

وی با اشاره به مشخصات مخزن 10 هزار متر مکعبی جنوب شرق تبریز گفت: برای مخزن 10 هزار متر مکعبی جنوب شرق تبریز یک باب ساختمان کلر‌زنی، یک باب شیرخانه و همچنین تجهیزات مکانیکال مخزن کلرزنی اجرات شده است.

پوررجب اضافه کرد: برای اجرای مخزن مذکور 900 متر از لوله چدن داکتیل و 250 متر نیز از لوله‌های فولادی استفاده شده است.

وی با اشاره به حل مشکل مناطق یاد شده با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ‌گفت: با اجرای پروژه ایستگاه پمپاژ ائل گلی و مخزن جنوب شرق تبریز شبکه توزیع آب مناطق شهید یاغچیان، باغچه بان و فردوس به خطوط خروجی مخزن جنوب شرق و مشکلات بهره‌برداری که جریان آب مناطق مزبور قطع می‌شد برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: قبل از راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ و بهره‌برداری از مخزن جنوب شرق تبریز، آب مورد نیاز مناطق میرداماد، کوی دادگستری و سهند از طریق پمپاژ مستقیم آب به شبکه توزیع تامین می شد که مشکلات زیادی را از بابت حوادث شبکه و قطع جریان آب در مواقع قطع برق ایجاد می‌گردد که در حال حاضر به صورت ذخیره‌سازی و توزیع ثقلی آب انجام می‌گیرد.

پوررجب درادامه به ظرفیت پمپاژ ائل گلی به مخزن جنوب شرق اشاره کرد و گفت: ظرفیت ایستگاه پمپاژ آب از مخزن ائل گلی مرتفع به مخزن 10 هزار متر مکعبی جنوب شرق تبریز 360 لیتر در ثانیه و از طریق چهار دستگاه الکتروپمپ مشابه از نوع سانترفیوژ افقی با کوپلاژ مستقیم به الکتروموتور می‌باشد. ضمناً قدرت هر الکتروموتور 250 کیلووات و کل توان مورد نیاز برای ایستگاه در زمان پیک 800 کیلووات می‌باشد.

وی اضافه کرد: مخزن 10 هزار متر مکعبی  SE5جنوب شرق تبریز با هزینه‌ای بالغ بر 13 میلیارد ریال اجرا شده و انشاء‌الله به زودی شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

انتهای پیام/60001/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول