اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگوی خواندنی فارس با رکورددار حرکات نمایشی فوتبال ایران

مسیر را‌ه‌آهن ـ تجریش منتظر روپایی‌های‌ هنرپیشه‌ فوتبالیست / منتظر ابداع جدیدم باشید

رکورددار حرکات نمایشی فوتبال در کشور از ابداع حرکت نمایشی جدید که تاکنون در جهان به نمایش درنیامده است خبر داد و گفت: دلال‌ها نمی‌گذارند جوانان مستعد وارد چرخه فوتبال کشور شوند.

مسیر را‌ه‌آهن ـ تجریش منتظر روپایی‌های‌ هنرپیشه‌ فوتبالیست / منتظر ابداع جدیدم باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از هرمزگان، امیرمحمد سعیدی 20 ساله متولد تهران و رکورددارِ حرکات نمایشی در کشور است و به دنبالِ ثبت حرکت جدیدی در کتاب گینس است.

وی با حضور در جنگ شبانه جشنواره تابستانی کیش بر روی صحنه رفت و با نمایش دادن حرکات و تکنیک‌های ناب فوتبال حاضران را به وجد آورد.

گفت‌وگوی خبرنگار فارس در جزیره کیش با این رکورددار حرکات ورزشی کشور را در زیر می‌خوانید:

فارس: چه شد که به هنرِ حرکات نمایشی علاقه‌مند شدید؟

به دلیل فوتبال‌خیز بودن کشورمان من از بچگی با توپ دوست بودم و بیشتر وقتم را با توپ سپری می‌کردم و با تماشای مسابقات فوتبالی که تلویزیون پخش می‌کرد، پس از تمرین زیاد حرکاتی را یاد گرفتم و پس از آن با گذر سن آرام آرام پیشرفتِ زیادی در حرکت‌های نمایشی از خود نشان دادم و توانستم حرکاتی را نیز ابداع کنم. تا این لحظه هم خدا را شاکرم که به جایی رسیده‌ام که می‌توانم هنرم را به تمام مردم کشورم نشان بدهم.

فارس: آیا در این سال‌ها مربی داشته‌اید؟

خیر. تا این لحظه بدون مربی تمرین کرده‌ام و با کمک دوستان و نزدیکان توانسته‌ام به اینجا برسم، اما به یاری خداوند در آینده نزدیک زیر نظر مربی خیلی حرفه‌ای‌تر از قبل کار خواهم کرد تا بتوانم رکوردهایم را جهانی کرده و نام کشور عزیزمان را سربلندتر از گذشته کنم.

فارس: به غیر از ورزش، حرفه دیگری را هم دنبال می‌کنید؟

بله مصدوم شدنم در مستطیل سبز، باعث شد که تا حدودی از ورزشِ حرفه‌ای دور بمانم و به بازیگری رو بیاورم و تاکنون هم در تله‌فیلم‌های حباب، برنده، گهواره‌ای برای مادر و رویای ساده نقش‌آفرینی کرده‌ام و قصد دارم این هنر را خیلی جدی ادامه بدهم، چراکه این استعداد را در خودم می‌بینم و سعی می‌کنم با پرورش آن به ایده‌آل‌هایم در حرفه بازیگری برسم.

فارس: آیا قصد دارید که رکوردی در کتاب ثبت رکورد‌های گینس ثبت کنید؟

مطمئناً همین طور است و با اینکه این کار خیلی دشوار است، اما به دنبال این هستم که با نگه داشتن توپ به روی سر با چشمان بسته یک حرکتِ نمایشیِ جدید ابداع کنم و در کتاب رکورد گینس ثبت کنم.

برای ثبت این رکورد باید مدت‌ها تلاش کرد و تنها با تمرین و ممارست می‌توان به این هدف بزرگ دست یافت، اما قبل از آن می‌خواهم رکورد روپایی در شهر تهران و با پیمودن مسیر میدان راه‌آهن تا تجریش آمادگی لازم برای رکورد اصلی‌ام را به دست آورم و به مسئولان نشان دهم که حرفی برای گفتن دارم و البته نیازمند حمایت آنها هستم؛ در ضمن باید بگویم در تله فیلم «برنده» تقریباً رکورد روپایی از «راه‌آهن تا تجریش» را زدم، اما کامل نشد که به امید خدا به زودی این حرکت را به صورت کامل ثبت خواهم کرد.  

فارس: تاکنون در چه تیم‌هایی توپ زده‌اید؟

به غیر از اینکه تهران در تیم‌های مختلفی بازی کرده‌ام، در امارات در تیم‌های ابوظبی و دبی بازی کرده‌ام، اما به دلیل مشکلات شخصی به آنجا علاقه نداشتم و پس از آن به فِنِرباغچه ترکیه رفتم تا اینکه به دلیل مشمولیت خدمت مقدس سربازی مجبور به بازگشت به کشور عزیزم شدم.

این روزها دلال‌های زیادی در فوتبال کشورمان هستند و بدونِ پرداخت پول کسی را واردِ چرخه فوتبالِ کشور نمی‌کنند، اما خیلی امیدوارم که با این سن کمی که دارم بتوانم به جایگاه حقیقیِ خودم برسم و بازی در مستطیل سبز را از سر بگیرم. موضوع سریال «برنده» هم در مورد آفت دلالی در فوتبال کشور بود و امیدوارم که هرچه زودتر با تلاش مسئولان ذی‌ربط، فضای مسموم فوتبال کشور ریشه‌کن شود تا جوانان تنها با اتکا به استعدادهایشان در مسیر موفقیت قرار گیرند.

فارس: جمله شما در وصف جزیره کیش؟

کیش بهشتی در جنوب ایران است و به هموطنانم پیشنهاد می‌کنم که حتماً سفری به این جزیره مرجانی داشته باشند و از آرامش این جزیره زیبا لذت ببرند.

فارس: در پایان اگر صحبت ناگفته‌ای مانده است، بگویید.

در اینجا از سامان استرکی کارگردان فیلم «برنده» به دلیل انتخاب من به عنوان بازیگر در تله فیلم «حباب» تشکر می‌کنم و همین طور از خانواده و دوستانم که در موفقیت‌های من نقش پررنگی داشته‌اند، تشکر می‌کنم؛ البته از خبرگزاری فارس که این وقت را به من اختصاص داد.

==============

گفت‌وگو از محمود پورسعید

==============

انتهای پیام/88003/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول