اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

بعضی با سیاسی‌کاری قصد به عقب انداختن ساخت حوزه علمیه خواهران را دارند

امام جمعه موقت گچساران گفت: افرادی که با سیاسی‌کاری و لطایف الحیل قصد دارند مدیریت ساخت حوزه علمیه خواهران گچساران را به عقب بیندازند، مواظب باشند عاق امام زمان(عج) نشوند.

بعضی با سیاسی‌کاری قصد به عقب انداختن ساخت حوزه علمیه خواهران را دارند

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام عبدالمجید کرمی ظهر امروز در خطبه نخست این هفته نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری محکم‌ترین سد و دژ در برابر نافرمانی‌ها و امورات نهی شده از جانب خداوند است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه ازدواج در جوامع بشری افزود: ازدواج سنتی دیرینه و اجتماعی بوده از از زمان‌های بسیار قدیم از آغاز زندگی بشر مرسوم بوده است.

کرمی تصریح کرد: ازدواج پیمانی مقدس بوده که در تمام عصرها وجود داشته و در این پیمان مقدس زوجین زندگی مشترک را بنا می‌کنند تا در سایه این پیوند اجتماعی به آرامش و کمال برسند.

امام جمعه موقت گچساران با بیان این‌که ازدواج نیازی طبیعی برای بشر است عنوان کرد: انسان در کنار دیگر نیازمندی‌های خود از جمله آب و غذا به نیاز روحی و جنسی دیگری به نام ازدواج نیاز دارد.

کرمی با اشاره به تأکید ادیان مختلف از جمله دین کامل و مبین اسلام در زمینه اهمیت ازدواج گفت: روایات و احادیث زیادی از پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) در زمینه اهمیت ازدواج نقل شده است از جمله این‌که نماز انسان متأهل نسبت به انسان مجرد از واب و جایگاه بالاتری برخوردار است.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی جمعه گچساران با تبریک به مناسبت 26 مرداد روز آزادگان عنوان کرد: آزادگان رزمندگان صبور و فداکار انقلاب اسلامی بودند که سال‌ها با صبر، بردباری و شکیبایی در راه تداوم و پیروی انقلاب اسلامی مبارزه کردند.

کرمی در ادامه با اشاره به معرفی کابینه دولت و رأی اعتماد نمایندگان مجلس اظهار کرد: نمایندگان و مجلس شورای اسلامی با تأیید اکثریت وزرای دولت نشان دادند که تعامل و همکاری خوبی را با دولت آغاز کرده‌اند.

وی عدم کسب رأی اعتماد چند وزیر را ناشی ازبررسی و پیگیری مجلس دانست و خاطرنشان کرد: این چند وزیر پیشنهادی نیز با چند رأی کم و زیاد موفق به کسب اعتماد نشدند که این نشانه بی‌کفایتی این افراد نیست.

کرمی با طرح این پرسش که وظیفه نمایندگان در زمینه رأی اعتماد دادن به وزرا چیست، متذکر شد: بررسی و پیگیری دقیق در انتخاب وزرای دولت بر اساس توانمندی و تجربه وزرا باید سرلوحه کار نمایندگان باشد.

امام جمعه موقت گچساران عنوان کرد: ممکن است رئیس جمهور ندانسته چند وزیر ضعیف یا ناکارآمد برای کابینه خود معرفی کرده باشد که این وظیفه نمایندگان است که وزرای قوی را وارد کابینه دولت کنند.

وی با تشکر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پخش کامل مراسم رأی اعتماد نمایندگان به وزرای دولت یازدهم گفت: این کار قابل تمجید صدا و سیما سبب جلوگیری از مونتاژ و انحراف خبری توسط رسانه‌های بیگانه شد.

کرمی همچنین از صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در پخش مناسب مراسمات ماه رمضان تقدیر و تشکر کرد.

امم جمعه موقت گچساران با اشاره به ساخت حوزه علمیه خواهران در گچساران، حوزه‌ها را مراکز تزکیه نفس دانست و افزود: اگر در جامعه‌ای علم باشد اما معنویت و حوزه و مسجد نباشد ان جامعه دچار انحراف و فساد می‌شود.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی رفتارها در زمینه ساخت حوزه علمیه خواهران گچساران متذکر شد: آنهایی که می‌خواهند با لطایف الحیل، سیاسی‌کاری و رندبازی مدیریت ساخت حوزه علمیه خواهران گچساران را با مشکل مواجه کردند و ساخت آن را به تأخیر بیندازند، مواظب عاق امام زمان(ع) باشند.

انتهای پیام/82001/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول