اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد

استقبال و افزایش ورود جوانان به حوزه‌های علمیه

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور از استقبال و افزایش ورود جوانان به حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: حوزه‌های علمیه بهترین ظرفیت برای توسعه فرهنگ قرآنی است.

استقبال و افزایش ورود جوانان به حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه کلاس‌های درس حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) شهرستان مرند با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور اظهار کرد: حوزه به عنوان یکی از ارکان مهم نظام اسلامی همه توان خود را برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص به کار خواهد گرفت.

وی توجه به تهذیب در تمام حوزه‌های علمیه کشور را از اهداف مهم طلاب جدید‌الورود بیان کرد و افزود: برای آشنایی هر چه بیشتر طلاب جدید که می‌خواهند وارد حوزه‌های علمیه در سراسر کشور شوند آموزش‌های لازم در مدت 10 روز با اساتید برجسته حوزه برای آشنایی با محیط تعلیم و تربیت و شناخت بیشتر در تمام حوزه‌های کشور از سوی معاونت تهذیب برگزار می‌شود.

حسین‌خانی افزایش ورود جوانان با اخلاص در حوزه‌های علمیه امسال نسبت به سال‌های گذشته را نشان از آگاهی مردم برای وجود علما و فقهای دینی در هدایت انسان‌ها به عنوان سفیران بازوی اصلی ولایت مطلقه فقیه در جامعه دانست.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه همه فعالیت‌هایی که برای تعلیم و تربیت در حوزه‌ها صورت می‌گیرد بر پایه اصول فروع دین و احکام الهی قرآنی برای تدبر در قرآن است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه بهترین ظرفیت برای توسعه فرهنگ قرآنی است که باید از این ظرفیت استفاده حداکثری شود.

وی ساماندهی و حمایت از ظرفیت‌های قرآنی موجود در حوزه‌های علمیه را ضروری دانست و ادامه داد: گسترش فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌ها را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

حوزه‌های علمیه شاخه‌های اصلی پیوند مردم با اسلام به شمار می‌روند

امام جمعه مرند نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) شهرستان مرند امسال در بین المپیاد علمی حوزه‌های علمیه سراسر رتبه اول را به دست آورده است، گفت: حوزه‌های علمیه شاخه‌های اصلی پیوند مردم با اسلام به شمار می‌روند و تحصیل جوانان پاک و مخلص با اندک امکانات بیشترین افتخارات را برای جامعه اسلامی داشته و خواهند داشت.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده افزود: اساس و پایه اسلام از وجود ولایت مطلقه فقیه سرچشمه گرفته و از پیامبران و ائمه معصومین (ع) به ولایت فقیه رسیده است، خاطرنشان کرد: امروزه وجود روحانیت در کنار نظام جمهوری اسلامی برای هدایت انسان‌ها به سوی کمال و خوشبختی لازم و ضروری است.

رئیس حوزه علمیه صاحب الزمان مرند در ادامه اظهار کرد: اگر یک جامعه از رهبریت قوی برخوردار باشد در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان اسلام مردم پیروز و موفق می‌شوند.

وی وجود برخی از کشورهای عربی و جریانات انحرافی که توسط دشمنان در داخل کشورهای مسلمان منطقه ایجاد کرده‌اند آن را از کمبود رهبریت قوی اسلامی دانست و گفت: اگر اخوت و وحدتی که بین مسلمانان است از داشتن رهبری مخلص و فداکار برخوردار باشند تمام مسائل منطقه حل می‌شود.

در حال حاضر بیش از 120 نفر طلبه جوان از نقاط مختلف کشور برای کسب دروس حوزوی در حوزه علمیه صاحب الزمان مرند مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/60001/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول