اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

بخش سلامت نیاز به کار بیشتری دارد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: هر چند در بخش درمان اقدامات خوبی انجام شده است اما در بخش سلامت فضا برای کار وجود دارد.

بخش سلامت نیاز به کار بیشتری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز پزشک در آمفی‌تئاتر بیمارستان بعثت سنندج اظهار کرد: مقوله سلامت و سالم بودن انسان از دستورات موکد اسلام است و اسلام به این موضوع توجه جدی دارد.

وی تصریح کرد: توجه به سلامت باید بر درمان ارجحیت داشته باشد چرا که نهادینه شدن فرهنگ سلامت و توجه به شاخصه‌های سلامت موجب کاهش هزینه‌های درمان و رفع مشکلات دیگری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بوعلی سینا و رازی را نه تنها دو پزشک حاذق، بلکه دو دانشمند و فیلسوف خواند که افتخار ملت ایران هستند و اضافه کرد: این دو پزشک در زمینه دینی هم عالم بودند و این توجه دین اسلام به سلامت انسان‌ها را می‌رساند.

به گفته وی، تمامی اقدامات انسان‌ها بر اساس فکر و اندیشه است و اگر خدای ناکرده فکر و اندیشه در حوزه سلامت و درمان مورد استفاده قرار نگیرد، با مخاطراتی روبرو شده و جبران آن سنگین خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی افزود: تمامی کارهای از روی حکمت است و افرادی که در این مسیر اقدام می‌کنند حکیم هستند و مردم برای رفع مشکلات به آنها مراجعه می‌نمایند.

وی گفت: خداوند مقوله سلامت را یکی از الزامات انسان قرار داده است و بر حفظ آن با رعایت یک سری مسائل در زمینه تغذیه و خوراک تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: از بزرگان دین نقل شده است که سفارش کرده‌اند «تا احساس گرسنگی نکردی نباید سراغ غذا رفت، قبل از سیری از غذا خوردن دست بکشید و غذا را باید کامل جوید»، که این توصیه‌ها امروز در علم پزشکی اثبات شده است.

وی همچنین تصریح کرد: اگر مسکرات در اسلام حرام شده است، علاوه بر حرام بودن آن از نظر شرعی، به جان و جسم انسان نیز ضرر می‌رساند و این با توصیه‌های اسلام در زمینه سلامت مغایر است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی رابطه جسم و روح را رابطه‌ای مستقیم خواند که اگر جسم سالم باشد روح سالم بوده و عکس این قضیه هم صادق است و گفت: گاهی اوقات سبک زندگی به گونه‌ای است که روح انسان مریض می‌شود و جسم نیز سلامت خود را از دست می‌دهد.

وی در پایان با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی در زمینه علم پزشکی، بخش درمان و سلامت، گفت: زمانی ما از پزشکان هندی و بنگلادشی برای کوچکترین ناراحتی استفاده می‌کردیم و بیماران به خارج اعزام می‌شدند اما اکنون تا جایی پیشرفت کرده‌ایم که تمامی نیازهای بیماران در داخل استان‌ها انجام می‌شود و این بزرگترین نعمت است.

انتهای پیام/79001/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول