اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

تشکیل فرمانداری ویژه پارس‌آباد در هاله‌ای از ابهام / دنبال مدیر لایق برای کشت و صنعت هستیم

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز تشکیل فرمانداری ویژه پارس‌آباد قطعی نشده و در دولت جدید پیگیر موضوع هستیم.

تشکیل فرمانداری ویژه پارس‌آباد در هاله‌ای از ابهام / دنبال مدیر لایق برای کشت و صنعت هستیم

حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص فرمانداری ویژه در پارس‌آباد که باید دارای پنج شاخصه باشد، اظهار داشت: در دولت گذشته از رئیس جمهور دستور کتبی گرفتیم تا به شرط تحقق پنج شرایط خاص این شهرستان ارتقا یابد که از این شرایط می‌توان به جمعیت، سابقه، دوری و نزدیکی از مرکز استان و همچنین برخی از شرایط اختصاصی اشاره کرد که به دلیل نداشتن بسیاری از این شرایط کار در دولت گذشته مورد پذیرش و مقبول واقع نشد.

وی عنوان کرد: در دولت دکتر روحانی نیز بنده از روز اول نامه‌ای نوشتم تا فرمانداری ویژه پارس‌آباد مورد توجه قرار گیرد که قرار است در این زمینه گزارش نهایی نیز به رئیس جمهور ارائه شود.

برای احیای دریاچه ارومیه سدها و درختان حاشیه رودخانه را قطع کنید

این نماینده مجلس در خصوص انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه گفت: رود ارس به عنوان یک رود مرزی تامین‌کننده منابع آبی استان‌های متعدد است و بر اساس پروتکل مرزی سهم کشورمان و آذربایجان مشخص شده است.

برومند سهمیه آذربایجان غربی و شرقی را در حدود 880 میلیون متر‌مکعب اعلام کرد و افزود:‌ چگونه است که مسئولان این دو استان تلاش می‌کنند تا سهم یک میلیارد متر‌مکعب استان اردبیل را به منطقه‌ای شوره‌زار و لم یزرع انتقال دهند که هیچ فایده و ثمری به همراه ندارد.

وی تصریح کرد: در حالی که دشت مغان نیاز مبرم به این آب دارد، مسئولان تصمیم گرفته‌اند با انتقال آب ارس به دریاچه در حال خشک شدن ارومیه حیاتی موقتی به آن دهند، در حالی که به جای این انتقال غیر‌کارشناسی باید علل و عوامل خشک شدن دریاچه مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی ضرورت پلمپ چاه‌های غیر‌مجاز اطراف دریاچه، تخریب سدهای در حال احداث کناره دریاچه ارومیه و حتی قطع شدن درختان و کشتزارها و مزارع اطراف این دریاچه را از راهکارهای پیشگیرانه توصیف کرد و یادآور شد: کدام عقل سلیم قبول می‌کند که در سه مرحله پمپاژ آب ارس که مهمترین منبع تامین آب شرب،‌ صنعتی و کشاورزی مناطق مختلف آذربایجان است به دریاچه و شوره‌زار در حال نابودی ارومیه منتقل شود، چرا که این کار از بن و ریشه غیر‌کارشناسی و نامناسب است.

برومند ادامه داد:‌ سهم استان اردبیل از این رود مشخص شده و ما با تامین منابع آبی قادر خواهیم بود توسعه اراضی زراعی آبی را در شمال استان شاهد باشیم که قطعاً وزیر جدید نیرو جلوی این انتقال نامطلوب را خواهد گرفت.

دنبال فرد با کفایت برای مدیریت کشت و صنعت مدیریت مغان هستیم

وی در خصوص آخرین وضعیت شرکت کشت و صنعت مغان خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم در یک سال گذشته به نابسامانی‌ها و بسیاری از رفتارهای خودسرانه در مجموعه کشت و صنعت مغان خاتمه دهیم و افرادی که از استان‌های مختلف سعی داشتند در مدیریت این بنگاه اقتصادی ورود پیدا کنند جلوگیری کردیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: به دلیل منافع شخصی کشت و صنعت مغان ابزار و بازیچه برخی از وزرا، مدیران و مسئولان شده است و ما در یک سال گذشته سعی کردیم مدیرعامل این شرکت را در رایزنی‌هایی که با وزیر داشتیم برکنار کنیم تا این بنگاه اقتصادی از مرگ تدریجی نجات پیدا کند.

برومند با اشاره به شکایت مغانی مدیرعامل سابق کشت و صنعت به کمیسیون اصل 90 مجلس و ادعاهای واهی مطرح شده از سوی وی یادآور شد:‌ ما به دنبال فرد لایق، شایسته و کار‌آمد برای مدیریت کشت و صنعت هستیم، چرا که معتقدیم این شرکت که زمانی توان اشتغال بیش از 8 هزار نفر را داشته امروز با حداقل ظرفیت و اشتغال یک هزار و 400 نفر  کج‌‌مدار به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی در پایان اظهار داشت: البته چند نفر برای مدیریت این شرکت معرفی شده بودند که هیچ کدام شایستگی حضور در این منصب حساس را نداشتند و ما جلوی آنها ایستادیم و در تلاش هستیم تا فردی با کفایت، دارای تحصیلات کشاورزی و آشنا به حوزه فعالیت چنین بنگاه‌های بزرگی را انتخاب کرده و برگزینیم.

انتهای پیام/62004/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول