اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رسانه‌های اسرائیلی: آمریکا بدون مجوز شورای امنیت علیه سوریه وارد عمل می‌شود

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند مقامات امنیتی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که آمریکا در صورت یافتن اسنادی که نشان دهد دولت سوریه در حمله به «الغوطه» نقش داشته، حتی بدون مجوز شورای امنیت وارد عمل می‌شود.

رسانه‌های اسرائیلی: آمریکا بدون مجوز شورای امنیت علیه سوریه وارد عمل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه‌های اسرائیلی از جمله «هاآرتص» و «جروزالم‌پست» مدعی شدند که ارزیابی‌ مقامات امنیت اسرائیل نشان می‌دهد که اگر ثابت شود دولت سوریه در حمله به منطقه «الغوطه» نقش داشته، آمریکا حتی بدون مجوز شورای امنیت، دست به اقدام نظامی علیه این کشور خواهد زد.

یک مقام ارشد در ارتش اسرائیل می‌گوید «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش روز جمعه با همتای آمریکایی‌اش «مارتین دمپسی» گفت‌وگوی تلفنی داشته است. دو طرف در این تماس به بررسی حمله شیمیایی در سوریه پرداخته‌اند. موضوع خشونت‌ها در لبنان و مصر نیز از دیگر مباحث مطرح‌شده در این تماس بوده است.

جروزالم‌پست در این زمینه گزارش داده است: دولت آمریکا تلاش می‌کند شواهد قاطعی به دست آورد که نشان دهد دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. مقامات اسرائیلی می‌گویند اگر چنین شواهدی به دست آید، آمریکا وارد عمل می‌شود، حتی در صورتی که شورای امنیت چنین تصمیمی اتخاذ نکند.

این گزارش می‌افزاید: نهادهای امنیتی اسرائیل می‌گویند احتمالا واشنگتن این بار به صورت جدی گزینه حملاتی محدود اما موثر را برسی می‌کند تا به دولت سوریه نشان دهد که جامعه بین‌الملل استفاده از تسلیحات شیمیایی را تحمل نمی‌کند.

چهارشنبه هفته گذشته مخالفان دولت سوریه با انتشار تصاویری از حمله شیمیایی به منطقه «غوطه» در حومه دمشق، دولت را به انجام این حمله متهم کردند. این در حالی است که مقامات مختلف سوری این ادعا را قویا رد کرده و آن را فضاسازی مخالفان همزمان با ورود بازرسان سازمان ملل به سوریه خوانده‌اند. اسنادی هم که روسیه در اختیار دارد، نشان می‌دهد این حمله از مناطقی انجام شده که تحت کنترل مخالفان است.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته مشاوران امنیتی خود را نیز فراخواند تا گزینه اقدام نظامی علیه سوریه را مورد بررسی قرار دهد. «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا می‌گوید ارتش برای اقدام نظامی آماده است و تنها اوباما باید دستور حمله را صادر کند.

این در حالی است که وزیر اطلاع‌رسانی سوریه شب گذشته ضمن رد اتهامات گفت دولت در هیچ‌ منطقه‌ای از هیچ نوع سلاح شیمیایی استفاده نکرده است. «عمران الزعبی» با هشدار نسبت به تبعات اقدام نظامی علیه سوریه، گفت چنین حمله‌ای هیچ گاه آسان نخواهد بود و پاسخ سوریه به آن، آتشی را شعله‌ور می‌کند که تمام خاورمیانه را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول