اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوباما و کامرون: حمله شیمیایی دمشق نیازمند «واکنش جدی» است

بعد از نشست روز گذشته کاخ سفید درباره سوریه، رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس طی گفت‌وگویی انگشت اتهام حمله شیمیایی اخیر «دمشق» را به سوی دولت سوریه نشانه رفتند و تأکید کردند که این حمله شیمیایی نیازمند «واکنش جدی» است.

اوباما و کامرون: حمله شیمیایی دمشق نیازمند «واکنش جدی» است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «باراک اوباما» با «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس در خصوص سوریه وارد گفت‌وگو شد و توافق کردند که استفاده سلاح‌های شیمیایی توسط نیروهای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه شایسته «واکنش جدی» است.

از چهارشنبه گذشته که مخالفان سوری مدعی شدند که نیروهای اسد از سلاح‌های شیمیایی در نزدیکی «دمشق» استفاده کرده‌اند، آمریکا و بسیاری از همپیمانان این کشور انگشت اتهام را به سوی دولت سوریه نشانه رفته‌اند و علیرغم اثبات نشدن این ادعاها، اوباما به همراه مشاوران ارشد امنیت ملی خود در کاخ سفید نشستی را برای بررسی گزینه‌های پیش روی آمریکا در قبال سوریه تشکیل دادند که یکی از این گزینه‌ها حمله نظامی به سوریه است.

دولت سوریه ادعاهای مخالفان را رد کرده است و تأکید کرده است که نظامیان سوری سلاح‌های شیمیایی در تونل‌های تروریست‌های این کشور پیدا کردند.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که آمریکا نیروها و تجهیزات نیروی دریایی خود را در نزدیکی مدیترانه مستقر کرده است تا در صورت صدور حکم حمله اوباما به سوریه، این نیروها اقدام نظامی به این کشور عربی را آغاز کنند.

کاخ سفید حاضر نشد گزینه‌هایی را که در جلسه روز گذشته مشاوران امنیت ملی آمریکا و اوباما در خصوص سوریه مورد بحث قرار گرفت، ارائه دهد و گفت که واشنگتن همچنان در حال جمع‌آوری جزئیات حمله است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: جامعه اطلاعاتی آمریکا در همکاری با شرکای بین‌المللی و بر اساس اطلاعات شاهدان ماجرا و سابقه علائم آنهایی که کشته شدند، به جمع‌آوری وقایع درباره آنچه در سوریه رخ داده است، ادامه می‌دهد.

دیدار اوباما و کامرون بعد از نشست کاخ سفید صورت گرفت و رهبران دو کشور آمریکا و انگلیس انگشت اتهام را به سوی دولت سوریه نشانه رفتند به طوریکه سخنگوی کامرون گفت: آنها هر دو عمیقاً نگران حمله‌ای هستند که روز چهارشنبه در دمشق صورت گرفت و شواهد و نشانه‌های رو به افزایشی وجود دارد که این یک حمله سلاح شیمیایی چشمگیر بود که رژیم سوریه علیه مردم خود صورت داد.

بر اساس این گزارش، کامرون همچنین درباره سوریه با «استفان هارپر» نخست‌وزیر کانادا گفت‌وگو کرد و هارپر نیز با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه صحبت کرد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول