اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان مطرح کرد

آشوراده، جاده ابر و انتقال آب مازندران به گلستان در حصار بی‎پولی

معاون عمرانی استاندار گلستان مهمترین دلایل توقف و پیشرفت کند فیزیکی سه پروژه شاخص استان را در کمبود اعتبارات برشمرد.

آشوراده، جاده ابر و انتقال آب مازندران به گلستان در حصار بی‎پولی

عبدالرضا دادبود در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: پروژه‎هایی که در جریان چند سال گذشته در مورد آن صحبت شد بخش‎هایی از آن اجرایی و بخش‎هایی نیز در حال اجراست که به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم یا کمبود اعتبارات، کار اتمام پروژه‎ها به تاخیر افتاده است.

وی با بیان اینکه طرح آشوراده یک طرح جامع و کامل است، تصریح کرد: امکان استفاده از ظرفیت گردشگری آشوراده وجود دارد ولی این ظرفیت به معنای ساخت هتل، ساختمان‎های اقامتی و ... در جزیره آشوراده نیست.

فرآیند اجرای آشوراده همچنان در بخش‎های دولتی در حال پیگیری است

معاون عمرانی استاندار گلستان افزود: پروژه‎های پیش‎بینی شده مانند ساخت هتل‎ها و مجموعه‎های اقامتی در منطقه باید از توجیه اقتصادی برخوردار باشد.

دادبود با اشاره به اینکه جزیره آشوراده دارای پیشنهادات مختلفی حتی به لحاظ بین‎المللی است، خاطرنشان کرد: سرمایه‎گذاران این طرح مشاوران بین‎المللی گرفتند تا این طرح را تکمیل کنند.

وی افزود: فرآیند این اتفاق در بخش‎های دولتی همچنان در حال پیگیری است یعنی در حال صدور مجوز، انجام مطالعات در بخش‎های کارشناسی و ... هستیم و تمام تلاش‎مان این است تا بتوانیم این طرح را به نتیجه نهایی برسانیم.

معاون عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه شبه جزیره میانکاله دارای طرح مصوب بوده که به تائید شورای حفاظت محیط زیست به عنوان عالی‌ترین مرجع محیط زیست کشور رسیده است، ادامه داد: در این طرح بخش‎های زیادی از آشوراده در منطقه گردشگری و طبیعت‎گردی قرار دارد.

دادبود یادآور شد: بخشی از منطقه غربی آشوراده به عنوان سپر حفاظتی پیش‎بینی شده و مابقی آن به سمت شرق و سواحل استان گلستان به عنوان منطقه طبیعت‎گردی است.

انتقال آب مازندران به گلستان به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شده است

وی در خصوص انتقال آب مازندران به گلستان گفت: قرار بود فاز نخست مطالعات این پروژه سال گذشته به اتمام برسد و پروژه وارد لیست اجرا شود اما چون محدودیت اعتباری به وجود آمد مجلس و دولت از شروع پروژه‎های جدید پرهیز کردند و پروژه‎های جدید در دستور کار دولت قرار نگرفت.

معاون عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه روند کار مطالعاتی پروژه مذکور به اتمام رسیده است، اذعان داشت: این آمادگی را داریم به محض اینکه مشکلات اقتصادی مرتفع و مسئله اعتبارات حل شود عملیات اجرایی پروژه را آغاز کنیم.

دادبود با اشاره به اینکه انتقال آب مازندران به گلستان از سمت چالوس آغاز شده و در حال اجراست، بیان داشت: این پروژه نیز به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شده است، ما بیشتر اصرارمان این بود که پروژه انتقال آب از گلستان نیز آغاز شود که مقدمات آن کاملاً آماده است، به محض اینکه پروژه در لیست پروژه‎های جدید قرار بگیرد و دارای اعتبار شود عملیات اجرا را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/83001/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول