اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه ملایر خبر داد

افتتاح 140 طرح در شهرستان ملایر

فرماندار ویژه ملایر گفت: در هفته دولت در شهرستان ملایر 140 طرح به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار هزینه شده برای این تعداد 77 میلیارد و 557 میلیون تومان است.

افتتاح 140 طرح در شهرستان ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مصطفی آزادبخت عصر امروز در شورای اداری شهرستان ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: هدف همه ما به عنوان مسئولان نظام در راستای منویات رهبری خدمت به مردم است و در این راستا صبر، حوصله و وحدت باید در صدر امور کاری ما باشد.

وی با اشاره به اینکه فضای وحدت و همدلی با محوریت معنوی امام جمعه در ملایر بین مسئولان برقرار است، گفت: در سال حماسه سیاسی ـ اقتصادی، باید بتوانیم تحقق این شعار را اجرایی کنیم که مردم ایران در انتخابات حماسه سیاسی را آفریده و باید حماسه اقتصادی نیز تا پایان سال به تحقق برسد.

فرماندار ویژه ملایر تصریح کرد: در هفته دولت در شهرستان ملایر 140 طرح به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح 77 میلیارد و 557 میلیون تومان است.

وی گفت: همچنین پروژه‌های کلنگ‌زنی در هفته دولت سه طرح است که اعتبار پیش‌بینی شده برای این سه طرح نیز 14 میلیارد و 440 میلیون تومان است.

آزادبخت کل اعتبار هزینه شده برای 143 طرح در هفته دولت در ملایر را 91 میلیون و 970 میلیون تومان عنوان کرد.

در ادامه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز به ویژگی‌ها و توانمندی‌های شهرستان ملایر در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: برخی ویژگی‌های ملایر در استان و کشور منحصر به فرد است.

علی‌نعمت چهاردولی اظهار داشت: بیش از 50 درصد صادرات استان مربوط به شهرستان ملایر است و موقوفه بودن 63 درصد شهرستان و همچنین داشتن جایگاه نخست انگور ملایر در کشور ملایر را منحصر به فرد کرده است.

وی به موفقیت‌های علمی، فرهنگی، عمرانی و اقتصادی شهرستان اشاره کرد و افزود: با این وجود ملایر دارای مشکلاتی است که اگر این مشکلات رفع نشود ملایر را با بحران مواجه می‌کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی مهمترین مشکلات ملایر را ضعف ولتاژ برق، بحران کمبود آب در روستاها و مشکلات کارگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی برشمرد.

وی تصریح کرد: در برخی شهرستان‌های استان که از نظر جمعیتی از ملایر کمتر هستند چندین مجتمع آب روستایی وجود دارد در حالی که در شهرستان ملایر تنها یک مجتمع آب روستایی موجود است.

چهاردولی کمبود آب در بخش کشاورزی را یکی از مشکلات شهرستان ملایر برشمرد و گفت: کمبود آب مقدمه و تهدیدی برای باغات انگور این شهرستان است که اگر چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود در آینده و سال‌های آتی باغات انگور ملایر با خطرات جدی همراه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ملایر در حال حاضر با داشتن هفت شهرک صنعتی در این بخش دارای مشکلات است گفت: برخی واحدهای تولیدی با نیروی کمتر از ظرفیت و تولید 30 درصدی کار می‌کنند و این مهم نیاز به حمایت برای فعال شدن و جلوگیری از تعطیلی این واحدها دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های مبل و منبت ملایر اشاره کرد و افزود: بیش از 15 هزار نفر دراین حرفه در ملایر مشغول به کار هستند، اما متأسفانه همه زحمات این صنعت در شهرستان انجام و سود آن عاید دیگران می‌شود.

وی ملایر را نیازمند داشتن یک نمایشگاه دائمی مبل و منبت برشمرد و تصریح کرد: در این راستا برای رفع مشکل منبت‌کاران و بالا بردن ظرفیت مبلمان شهرستان نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

چهاردولی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ایران مردمی قدرشناس هستند و با همه مشکلات و گرانی‌ها  مقاومت خود را از دست نداده و اکنون نوبت مسئولان است تا پاسخ مردم را در این قدرشناسی بدهند.

انتهای پیام/89013/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول