اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن‌الکریم استان البرز خبر داد

راه‌اندازی مجمع قاریان و حافظان قرآن در چهار شهرستان استان البرز

مسئول دارالقرآن‌الکریم استان البرز از راه‌اندازی مجمع اساتید، ‌قاریان و حافظان قرآن در چهار شهرستان این استان طی سال‌جاری خبر داد.

راه‌اندازی مجمع قاریان و حافظان قرآن در چهار شهرستان استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدرضا رودسرابی بعدازظهر امروز در اولین نشست مجمع استادان قرآنی البرز در کرج اظهار داشت: ترویج و توسعه فرهنگ قرائت قران و آشنایی بیشتر نسل امروز با کلام خداوند از مهمترین اهداف راه‌اندازی این مجامع است.

وی ادامه داد: با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمنان باید فرهنگ دینی و قرآنی را بیش از گذشته در بین نسل امروز توسعه دهیم و آنان را با کلام خداوند مأنوس سازیم.

این مسئول با بیان اینکه آشنایی جوانان و نوجوانان با کتاب آسمانی می‌تواند آنان را از بسیاری از خطرات اجتماعی دور کند افزود: این مهم سبب می‌شود تا ما جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

*فعالیت‌های قرآنی در البرز با توسعه همراه بوده است

مسئول دارالقرآن‌الکریم استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود از توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان البرز خبر داد و گفت: با تمهیدات لازم امسال شاهد فعالیت‌های حوزه موسسات قرآنی ـ مردمی بودیم.

رودسرابی با اشاره به اینکه 40 موسسه قرآنی ـ مردمی در سراسر استان البرز فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: 15 درصد این موسسات با مدیریت آقایان و 85 درصد موسسات نیز با مدیریت بانوان اداره می‌شوند.

به گفته وی در سطح استان البرز 4 خانه قرآن شهری و 9 خانه قرآنی روستایی فعال داریم.

در ادامه این نشست جواد ملازاده کارشناس واحد امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کرج طی سخنانی اظهار داشت: برنامه‌های بسیاری را برای توسعه امور دینی در نظر داریم که امیدواریم هر چه سریعتر این برنامه‌ها اجرایی شود.

وی آشنا شدن و نزدیک کردن نسل امروز را با مسجد و تشویق آنان بر حضور بیشتر در این مکان را یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که حضور نسل امروز در مساجد بیشتر ملموس باشد.

این مسئول با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمنان علیه کشور و هدف قرار دادن نوجوانان و جوانان تأکید کرد: نباید اجازه دهیم که دشمن با اهداف پلید ذهن و فکر جوانان ما را مشغول خود کند لذا باید با تدابیر و اتخاذ برنامه‌های مفید جوانان را به سمت فعالیت‌های دینی، فرهنگی و مذهبی خود سوق دهیم و اهداف دشمنان را از بین ببریم.

وی در ادامه به راه‌اندازی مجمع اساتید قاریان، حافظان و فعالان قرآنی اشاره کرد و گفت: این مجمع به صورت آزمایشی در دو بخش تشکیل شده و به دلیل موفقیتی که طرح داشته، بنا داریم در سال‌جاری این مجمع را در تمام فصول در سطح استان البرز تشکیل دهیم.

انتهای پیام/2302/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول