اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کوهبنان تأکید کرد

ضرورت ارتقای ضریب امینی معادن ذغال‌سنگ کوهبنان

دادستان شهرستان کوهبنان گفت:امیدواریم با فراهم شدن زمینه و بالا رفتن ضریب ایمنی معادن در آینده شاهد هیچ‌گونه حادثه فوتی نباشیم.

ضرورت ارتقای ضریب امینی معادن ذغال‌سنگ کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حسن سلطانی‌نژاد ظهر امروز در جلسه شورای اداری کوهبنان که در عمق‌ 570 متری معدن ذغال‌سنگ پابدانای جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: جای بسی خوشحالی است که برای نخستین بار در اعماق 570 متری زمین در جمع قشری قرار گرفته‌ام که با ‌فعالیت در سخت‌ترین شرایط در زمینه رونق اقتصاد کشور فعالیت دارند. 

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و توجه بیشتر مدیران، معادن‌ طی یک سال و نیم گذشته تنها شاهد یک حادثه در معادن شهرستان کوهبنان بوده‌ایم که در جریان آن یک نفر فوت کرد و امیدواریم با فراهم شدن زمینه و بالا رفتن ضریب ایمنی معادن در آینده شاهد هیچ‌گونه حادثه فوتی نباشیم.

‌سلطانی‌نژاد بیان داشت: هر حادثه یک جرم محسوب می‌شود، بنابراین باید در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه پیمانکاران و کارفرمایان اقدام شود تا آنان با قوانین کار و بیمه کارگران آشنایی بیشتری پیدا کنند که این خود می‌تواند در زمینه کاهش حوادث معدنی مفید باشد‌. 

‌جواد پوراحمد، مدیرعامل معدن پابدانای جنوبی در این جلسه گفت: در حال حاضر معدن پابدانای جنوبی تنها معدن ذغال‌سنگ‌ استان کرمان است که به صورت چاه مایل استخراج می‌شود و دارای سه افق است و بیش از 270 نفر کارگر در آن فعالیت دارند و در آینده افق چهارم این معدن افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: افق سوم این معدن با شیب 38 درجه بیش از 570 متر از سطح زمین فاصله دارد و در حقیقت یکی از عمیق‌ترین معادن ذغال‌سنگ استان کرمان است و تولید ماهانه این معدن بین 3 تا 3 هزار و 500 تن ذغال است که مرغوب‌ترین نوع ذغال‌ در استان ‌محسوب می‌شود.

‌پور‌احمد، نبود مؤسسات تولیدی، تبدیلی‌ و صنایع جانبی را از مهم‌ترین مشکلات مربوط به معادن ذغال سنگ ‌منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد با توجه ویژه دولتمردان از نزدیک شاهد راه‌اندازی کارخانه کک و قطران در شهرستان کوهبنان باشیم‌.

علی زمانی، نماینده کارگران‌ در ادامه این جلسه به بیان مشکلات و معضلات جامعه ‌کارگری‌ معادن ذغال‌سنگ‌ از جمله‌ پایین بودن حقوق و مزایا‌، عدم برقراری نظام هماهنگ پرداخت حقوق، برگزاری کلاس‌های آموزشی ایمنی و مهارت برای کارگران معادن با همکاری هلال‌احمر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌، ایجاد فضاهای تفریحی و ورزشی در مناطق مسکونی کارگران،‌ تجهیز ایستگاه‌های مربوط به حمل و نقل کارگران در کوهبنان و طغرالجرد‌، اجرای طرح طبقه‌بندی و برقراری ضریب شغلی در فیش حقوقی کارگران و ...‌ پرداخت. 

‌به گزارش فارس، اعضای شورای اداری شهرستان کوهبنان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و خواستار تشکیل پرونده سلامت برای کارگران معادن‌، رسیدگی بیشتر به وضعیت بهداشتی معادن‌ و گسترش فضاهای تفریحی و گردشگری و ... برای کارگران معدن شدند.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول