اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

400 تن مرغ سبز در چهارمحال و بختیاری تولید شد

معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 400 تن گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان تولید شده است.

400 تن مرغ سبز در چهارمحال و بختیاری تولید شد

 برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 200 هزار قطعه مرغ سبز در استان پرورش یافته است.

وی با اشاره به تولید 400 تن گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان، گفت: با توجه به اینکه تولید مرغ سبز، تلفات بیشتر و هزینه نگهداری بالاتری دارد، گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک کیلویی 200 تومان گران‌تر از انواع مرغ‌ها در بازار به فروش می‌‎رسد. هیبتیان بر ضرورت اطلاع رسانی در مورد مزایای مصرف محصولات سالم و ارگانیک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مردم زیر بار هزینه بیشتر برای خرید محصولات بدون کود، سم و آنتی بیوتیک از جمله مرغ بدون آنتی بیوتیک نمی‎روند، در حالی که بین مردم فرهنگ سازی درست صورت نگرفته است.

معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اکثر بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها بر اثر مصرف کودهای شیمیایی، سموم و آنتی بیوتیک‌ها است پس برای اینکه آمار بیماری‌ها، مرگ و میر در جامعه کاهش یابد، باید به سوی تولید محصولات ارگانیک و بدون آنتی بیوتیک رفت.

وی از تولید سالانه 25 هزار تن مرغ پرورش صنعتی و 3 هزار تن مرغ بومی در استان خبر داد و گفت: به علت عدم استقبال مردم تنها در چهار مرغداری استان مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می‎شود.

هیبتیان با اشاره به برنامه پنجم توسعه، گفت: پیش بینی شده تا پایان برنامه پنجم هر سال پنج درصد از محصولات کشاورزی بدون استفاده از کودهای شیمیایی، سموم و آنتی بیوتیک تولید شود.

انتهای پیام/68009/س30/پ3003 ‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول