اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

بهر‌ه‌برداری از 696 طرح عمرانی در هفته دولت در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: در گرامیداشت هفته دولت 8 هزار واحد مسکن مهر و 696 پروژه عمرانی و تولیدی و اقتصادی در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهر‌ه‌برداری از 696 طرح عمرانی در هفته دولت در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در دیدار مسئولان و مدیران استان اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: برای جلوگیری از این حرکت نامبارک که فروش نیروگاه هیچ سود و ثمره‌ای برای استان نداشت ما تلاش می‌کنیم تا با فروش دیگر اموال دولتی در‌آمد حاصل از آن را صرف پروژه‌های زیر‌بنایی استان با اولویت تکمیل راه‌های مواصلاتی، سد‌سازی و همچنین پروژه‌های کشاورزی کنیم.

وی از تهیه لیست برخی از اموال دولتی که امکان فروش آن‌ها وجود دارد خبر داد و عنوان کرد: ما می‌توانیم با فروش این اموال دولتی بر اساس مصوبه قانونی دولت در‌آمد ناشی از آن را در استان صرف پروژه‌های زیر‌بنایی کرده و از این طریق به منابع اعتباری کمک کنیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه هم اکنون هیچ پروژه بلاتکلیف و تازه آغاز شده در استان نداریم، افزود: تمام پروژه‌های ما تعیین تکلیف شدند و در دو سال اخیر تلاش کردیم تا پروژه جدیدی را مگر به اضطرار و نیاز آغاز نکنیم تا دیگر پروژه‌ها را جمع و جور کنیم.

نیکزاد با بیان اینکه با کاهش منابع دولتی و اعتبارات عمرانی به دلیل کاهش در‌آمدهای نفتی روبرو هستیم، ادامه داد: با تامین منابع اعتباری جاری به ویژه پرداخت یارانه‌ها حقوق کارکنان و دیگر هزینه‌های جاری در خزانه پولی باقی نمی‌ماند که بتوانیم صرف اجرای پروژه‌های عمرانی کنیم.

این مسئول تصریح کرد: ‌در این بین استان‌هایی موفق هستند که منابع در‌آمدی جدید برای خود تامین کنند که یکی از این منابع در‌آمدی فروش املاک دولتی مازاد است که در این فروش نیز عنوان مالکیت پروژه عوض می‌شود وگرنه کار خاص دیگری صورت نمی‌گیرد.

رئیس شورای اداری استان بیان داشت: در راستای اصل 44 ما تکمیل پروژه‌ها را به شکل مشارکتی به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم و امیدواریم با این حرکت پروژه‌های عظیمی همچون راه‌آهن، سد کوثر،‌ سد عمارت، تکمیل سدهای معیشتی، پایاب سد خدا‌آفرین، چهار خطه اردبیل - سرچم جان تازه‌ای بگیرد.

نیکزاد از آمادگی کامل دستگاه‌های دولتی برای صدور مجوز و ماده پنج برای مشارکت بخش خصوصی در ساخت و سازهای متعدد خبر داد و یادآور شد: در این زمینه شورای شهر و شهرداری اردبیل کارنامه موفقی داشته و بسیاری از این پروژه‌ها از این طریق در حال اجراست.

وی با انتقاد از رویه فروش نیروگاه اردبیل و نحوه صرف منابع در‌آمدی ناشی از آن به پروژه‌های خارج از استان خاطرنشان کرد: این رویه به هیچ‌وجه مورد پذیرش و قبول ما نیست.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر دولتمردان صدیق نظام اسلامی را سربازان حقیقی ولایت و مدافعان ارزش‌های دینی و اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود گفت: در گرامیداشت این هفته 8 هزار واحد مسکن مهر و 696 پروژه عمرانی و تولیدی و اقتصادی در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد که کل هزینه صرف شده برای این پروژه‌ها 470 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/62001/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول