اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان:

بیش از 3000 متقاضی تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن دریافت کرده‎اند

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 3 هزار و 222 متقاضی در سیستان و بلوچستان تسهیلات مقاوم سازی مسکن دریافت کرده‎اند.

بیش از 3000 متقاضی تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن دریافت کرده‎اند

عبدالرضا مرادزاده امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زاهدان، اظهار داشت: تاکنون از سهمیه 8 هزار و 118 فقره تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی مناطق روستایی و شهر های زیر 12 هزار نفر سال 91 ، نزدیک به 3222 متقاضی موفق به انعقاد قرارداد با بانک‎های عامل شده‎اند.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان علت جذب نشدن تمام سهمیه تسهیلات سال گشته را ابلاغ نشدن سهمیه برخی از بانک‌های عامل عنوان و ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های انجام شده سریعتر این بانک‌ها نیز نسبت به پذیرش و عقد قرارداد با متقاضیان اقدام کنند.

وی در زمینه میزان و نحوه واگذاری تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی نیز گفت: از سال 84 این تسهیلات در حال پرداخت است، ابتدا پرداخت تسهیلات از مبلغ 5 میلیون تومان آغاز شد و اکنون هم به 12.5 میلیون تومان رسیده است،

وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‎های انجام شده این رقم افزایش یابد، نحوه پرداخت نیز به صورت سفته زنجیره‌ای است و عملا بروکراسی دریافت تسهیلات حذف شده است.

مرادزاده با بیان اینکه تسهیلات این بخش بر اساس پیشرفت کاری در چهار مرحله آزاد می‎شود، تصریح کرد: ناظران نظام فنی روستایی بنیاد مسکن با نظارت دقیق تسهیلات را در چهار مرحله پی‌سازی، دیوار چینی و سقف و پایان کار آزاد می‌کنند تا عملاً فرصتی برای اسراف در هزینه کرد وجود نداشته باشد.

عضو کمیته ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد: آن دسته از روستائیانی که تسهیلات دریافت کرده‌اند با بازپرداخت اقساط خود شرایط استفاده بیشتری از این سهمیه را برای تعداد بیشتری از روستائیان سیستان و بلوچستان فراهم کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از تمامی بانک‌های عامل که طی چند سال اخیر با بنیاد مسکن در زمینه بازسازی، و بهسازی مسکن روستایی همکاری داشته‎اند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/75008/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول