اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام نقویان:

شرایط امن کشور در سایه خون شهدا است

کارشناس مسائل مذهبی صدا و سیما گفت: اگر می‌بینیم فضای بازار، دانشگاه، مدارس، کار، حوزه و فرزندان ما در شرایطی امن و آرام قرار دارند نیاز به شکرگزاری دارد که در سایه خون شهدا، همیت مردم و هدایت رهبری حکیم و فرزانه به دست آمده است.

شرایط امن کشور در سایه خون شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام ناصر نقویان صبح امروز در دهمین یادواره شهدا و سرداران شهید منطقه ییلاقی چلاو این شهرستان گفت: نعمات الهی دارای مراتبی هستند که همسر صالح یکی از بهترین نعمت‌هایی است که می‌تواند مردان جهنمی را به بهشت کشانده و یا زنان بهشتی را جهنمی کند.

وی افزود: امنیت دیگر نعمت بزرگ خداوندی است که می‌توان در بیان ارزش و اهمیت این نعمت الهی به عکس‌های جنازه متعدد کودکان و زنان، مردان و جوانان در سوریه مظلوم که مورد ظلم و ستم قرار دارند رجوع کنیم.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه یادآور شد: اگر می‌بینیم فضای بازار، دانشگاه، مدارس، کار، حوزه و فرزندان ما در شرایطی امن و آرام قرار دارند نیاز به شکرگزاری دارد که در سایه خون شهدا، همیت مردم و هدایت رهبری حکیم و فرزانه به دست آمده است.

نقویان بالاترین نعمت اهلی را نعمت ایمان دانست و گفت: به دست آوردن نعمت و حفظ آن دو اصل اساسی است، اگر نعمت‌ها بالا رود نگهداری، مراقبت و حفظ آن هزینه‌برتر و سخت تر خواهد بود.

این خطیب برجسته کشور با اعلام اینکه در گذشته آزادی و آزادگی برای ملت ایران معنایی نداشت، تصریح کرد: حتی در زمان طاغوت دست و بال ذهن ما نیز در زنجیر بود و نوکری اجنبی را می‌کردیم، اختناق در فضای بسیار سهم‌گینی حاکم بود، دهان‌ها را بسته بودند و اجازه صحبت به مردم نمی‌دادند ولی اسلام و انقلاب به ما هویت، شخصیت و ابهت داد.

وی با اعلام اینکه اگرچه دفاع از آب و خاک و نوامیس در آرمان ما بود ولی شهدا اسلام و مکتب در اولویت‌شان بود و برای کشته نشدن انسانیت و مدفون نشدن مفاهیم آسمانی راهی جبهه‌ها شدند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه شهدا برای زنده نگه داشتن دین و مکتب به نبرد حق علیه باطل رفتند که از مقام والایی برخوردار هستند، گفت: حضور در یادواره های شهدا گرامی داشت آرمان های شهدا و میراث داری آنان است.

وی با بیان اینکه در کشورمان جا انداختند که حق گرفتنی است، ادامه داد: این مفهوم استعماری است زیرا حق دادنی است و خداوند در قرآن کریم نیز چندین بار اعلام می‌دارد که حق مردم را بدهید.

نقویان با اشاره به اینکه پس از 30 سال ظلم و ستم رئیس جمهور مصر می‌بینید که او از حبس به حصر و از حصر به قصر انتقال داده شد، تاکید کرد: امروز دیگر مرزها مانع بروز افکار نیست و هرگاه نجابت، حیا، وفا، صفا و انسانیت از انسان فاصله گرفت دیگر انسانیت رو به حیوانیت می‌رود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: شهدا از برترین‌های روزگار ما بودند که ولایت را خوب شناخته و تکلیف را درک کردند و راهی جبهه شدند.

انتهای پیام/86012/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول