اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

زیدری که زیور می‌شود

زیدر روستای محرومی در خراسان جنوبی است که با دیدار سرزده محمود احمدی‌نژاد به زیوری در دل کوه تبدیل شده است.

زیدری که زیور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، روستای زیدر با 96 خانوار و 425 نفر جمعیت در 55 کیلومتری مود و 75 کیلومتری سربیشه قرار دارد. محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق در دور چهارم سفرهای استانی دولت به خراسان جنوبی در حین بازگشت از شهرستان درمیان به بیرجند به طور سرزده وارد روستای «زیدر» شد. این روستا یکی از روستاهای محروم کشور است که مردمان آن از داشتن مهم‌ترین نیاز یک انسان که آب است مبرا بوده و تنها با یک لوله آب زندگی خود را سپری می‌کردند.

انسان‌هایی که زندگی آنها سرشار از امید به زندگی بود و مصائب، مشکلات و نداشتن زندگی آنچنانی آنها را از ادامه دادن به زندگی نه تنها باز نداشته بود که حتی با تمام عشق و سرور به زندگی در سرزمین اجدادی خود وا داشته بود با صحنه‌ای مواجه شدند که انگار تمام دنیا را به آنها داده باشند؛ دومین شخص مهم کشور وارد روستای آنها شده بود تا از نزدیک پای درد و دل این اهالی متدین نشسته و مشکلات آنها را از دل‌های سخاوتمندشان بشنود، با اشک‌های حلقه‌زده در چشم نظاره‌گر مردی شده بودند که بعد از خدا تمام امیدشان را او می‌دانستند، صدای پچ‌پچ آنها از گوشه و کنار به گوش می‌رسید، پای صحبت هر کدام که می‌نشستی درد و دلی داشت که بی‌وقفه می‌گفت که از مشکل نداشتن آب، تعطیلی مدرسه به خاطر نبودن دانش‌آموز، نبود شغل برای جوانان برای ادامه زندگی در روستا، وضعیت بد معابر، مشکلات کشاورزی و وضعیت قنات روستا، نداشتن امکانات ورزشی و.... رنج می‌برند.

محمود احمدی‌نژاد با سفر خود به این روستا قول برآورده ‌شدن تمامی انتظارات آنها را داد. حال بعد از گذشت دو سال از آن جریان با شنیدن خبر افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای زیدر، پیگیر سایر قول‌های احمدی‌نژاد شدیم.

هزینه‌کردی بالغ بر 2 میلیارد ریال در روستای زیدر

کارشناس عمران فرمانداری سربیشه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: آب آشامیدنی یکی از مشکلاتی بود که مردم از رئیس جمهور درخواست رفع آن را داشتند.

مهدی برات‌پور با بیان اینکه در این راستا مجتمع آبرسانی زیدر راه‌اندازی شد، افزود: برای راه‌اندازی این مجتمع اعتباری بالغ بر 530 میلیون تومان هزینه شده است که با راه‌اندازی این مجتمع به سه روستای حسین‌آباد، جیریک و زیدر آبرسانی انجام شد و همچنین با این اعتبار قسمتی از قنات روستای زیدر توسط امور آب و فاضلاب شهرستان سربیشه مرمت شده است.

وی از هزینه‌کردی بالغ بر 2 میلیارد تومان در این روستا خبر داد و تصریح کرد: نداشتن امکانات ورزشی مناسب از جمله مشکلات مطرح شده مردم بود که در این ارتباط سالن ورزشی دانش‌آموزی زیدر با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومانی راه‌اندازی شده است.

بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی روستای زیدر در هفته دولت سال جاری

کارشناس عمران فرمانداری سربیشه ادامه داد: همچنین در این راستا زمین چمن مصنوعی روستا زیدر با اعتباری بالغ بر 207 میلیون تومان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

برات‌پور در ارتباط با رفع شدن مشکلات کشاورزی این روستا نیز ابراز داشت: در این ارتباط لوله‌گذاری دو هزار متر از چاه‌های کشاورزی با اعتبار بالغ بر 60 میلیون تومان انجام شده است و همچنین بند خاکی زیدر با هزینه‌کرد بالغ بر 202 میلیون تومان احداث شده است.

وی با اشاره به مرمت قنات روستای زیدر، متذکر شد: 400 متر از این قنات با هزینه‌کردی بالغ بر 17 میلیون تومان توسط جهاد کشاورزی مرمت شده است.

کارشناس عمران فرمانداری سربیشه با بیان اینکه برای حل مشکل جوانان جویای کار روستا تمهیداتی نیز انجام شده است، اضافه کرد: در این راستا کلاس‌های آموزش خیاطی و قالیبافی برگزار شد و همچنین برای جوانان وام خوداشتغالی در نظر گرفته شده است.

راه‌اندازی 6 شبکه صدا و سیما در روستای زیدر

برات‌پور از راه‌اندازی 6 شبکه صدا و سیما در این روستا خبر داد.

وی با بیان اینکه توسعه و بهسازی معابر از جمله کارهای دیگری بوده که در این روستا انجام شده است، تأکید کرد: اعتباری بالغ بر 523 میلیون تومان برای انجام این کار هزینه شده است که در این زمینه پنج هزار و 166 متر مربع از معابر این روستا سنگ فرش شده است.

=============

گزارش از عالیه نخعی

=============

انتهای پیام/2248/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول