اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های کردستان عنوان کرد

حفظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی مهم‌ترین اولویت زندان‌ها

مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: حفظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی مهم‌ترین وظیفه و اولویت اصلی برنامه‌های اداره زندان‌های استان است.

حفظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی مهم‌ترین اولویت زندان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسدالله گرجی‌زاده صبح امروز در بازدید سرزده از زندان شهرستان مریوان در جمع مددجویان گفت: در چند سال اخیر برنامه‌های بسیار مدون و منسجمی در راستای توجه به توسعه برنامه‌های اشتغالزایی، بهداشت، تغذیه و سلامت روحی و روانی مددجویان ارائه و اجرا شده است و حفظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی از مهم‌ترین و با اولویت‌ترین برنامه‌های ما در زندان است.

وی با اشاره به توجه و تلاش مسئولان در زمینه خواسته‌های مشروع زندانیان افزود: هدف از زندانی کردن افراد بازسازی شخصیت آنان با استفاده از برنامه‌های فرهنگی و  توسعه برنامه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی، اصلاحی، تربیتی و استفاده از آزمون‌های دینی در زندان است.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان یادآور شد: همچنین توجه ویژه به مقوله فرهنگی در زندان می‌تواند تاثیرات بسیار مفیدی در اصلاح رفتار افراد به خطا رفته باشد که این مهم بازگشت سعادتمندانه مددجویان به آغوش گرم خانواده و اجتماع و همچنین عدم بازگشت مجدد به زندان را به همراه دارد.

وی ادامه داد: زندان مریوان یکی از زندان‌های خلاق و فعال در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی و ایجاد اشتغال برای زندانیان در راستای کاهش آسیب رفتارهای پرخطر و کاهش جمعیت کیفری است.

گرجی‌زاده در ادامه از قسمت‌های مختلف زندان مریوان از جمله اماکن فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و کلاس‌های فنی و حرفه‌ای بازدید کرد و مسائل و مشکلات مددجویان را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/79007/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول