اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

اختصاص اعتبار به فاز دوم بندرگاه و فعال‌سازی بازارچه مرزی بندرتیاب

استاندار هرمزگان از اختصاص اعتبار به فاز دوم توسعه بندرگاه تیاب و پیگیری برای فعال‌سازی بازارچه مرزی در این بندر خبر داد.

اختصاص اعتبار به فاز دوم بندرگاه و فعال‌سازی بازارچه مرزی بندرتیاب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، ابراهیم عزیزی امروز در حاشیه ششمین حضور خود در شهرستان میناب با تبریک هفته دولت و بزرگداشت یاد و نام خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر ابراز داشت: هفته دولت فرصت مناسبی برای معرفی کارآمدی نظام مبتنی بر دین و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر حل مسائل و مشکلات مناطق مختلف استان و ضرورت توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی به درخواست‌های مردمی اظهار داشت: پیگیری مسائل و مشکلات مردم همواره به عنوان یک ضرورت در اولویت بوده و مدیران آنچه را که لازم است با نگاه ویژه دنبال می‌کنند و به سرانجام می‌رسانند.

وی گفت: از ابتدای حضورم در استان حضور در شهرستان‌های هرمزگان را در دستور کار قرار دادم که در یک مرحله این مهم محقق شد و از ابتدای سال جاری نیز دور دوم سفرهای شهرستانی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در حال اجراست.

عزیزی ادامه داد: در دور دوم سفرهای شهرستانی بازدید از یک بخش از شهرستان‌ها را نیز مورد توجه قرار می‌دهیم که امروز در سفر به میناب در بخش توکهور و روستای هشتبندی حضور یافته‌ایم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات بندر تیاب نیز افزود: طرح فاضلاب تیاب که از وضعیت نامطلوبی برخوردار است از اوایل هفته آینده با اعتبار استانی اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح فاضلاب تیاب نیازمند اعتبارات ملی نیز هست که این مهم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

عزیزی سپس از اجرای فاز دوم بندرگاه تیاب خبر داد و عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته 600 میلیون تومان اعتبار به اجرای فاز دوم این بندرگاه اختصاص می‌یابد و امیدواریم عملیات اجرایی آن هر چه سریع‌تر آغاز شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه طرح هادی در بندر تیاب نیز باید تغییر کند، خاطر نشان کرد: هیچ تعللی را در اجرای طرح فاضلاب و طرح هادی در بندر تیاب نمی‌پذیرم.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی بازارچه مرزی در بندر تیاب یادآور شد: از آنجا که نمایندگان گمرک و بنادر در بازارچه مرزی تیاب حضور دارند با استقرار نمایندگان علوم پزشکی و استاندارد هیچ مانعی در راه اندازی این بازارچه وجود ندارد.

عزیزی ادامه داد: پیگیری به منظور افزایش تخفیف گمرکی از 10 درصد به 20 درصد نیز در حال انجام است تا بازارچه مرزی تیاب رونق بگیرد.

استاندار هرمزگان همچنین از تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه راه در بخش توکهور سخن گفت و بر ضرورت واگذاری معادن به مردم در شهرستان میناب تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات کمبود آب نیز بر ضرورت سوق یافتن به سمت استفاده از آب شیرین‌کن‌ها تاکید کرد.

اختصاص اعتبار برای روشنایی معابر، تکمیل واحد بهداشت و درمانی روستای هشتبندی، احداث یک سالن و دو زمین ورزشی در بخش توکهور از دیگر مصوبات شورای اداری در بخش توکهور بود که توسط استاندار هرمزگان اعلام شد.

 استاندار هرمزگان به همراه هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی از بندر تیاب و بخش توکهور از توابع شهرستان میناب بازدید و با مردم دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

انتهای پیام/88004/خ440/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول