اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

نیاز کردستان کار عمرانی است / ضرورت کنترل ساخت و ساز در شهرها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تأکید بر اینکه کردستان نیاز فراوانی به کار عمرانی و اجرایی دارد، گفت: ساخت و ساز در شهرها باید کنترل شود.

نیاز کردستان کار عمرانی است / ضرورت کنترل ساخت و ساز در شهرها

امیر قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با یادآوری نزدیک شدن ایام فعالیت اعضای جدید شورای شهرها به بحث در خصوص وظایف آنها پرداخت.

وی با بیان اینکه چهار وظیفه اساسی بر عهده شهرداری‌های قرار گرفته است، اظهار کرد: این سازمان باید در بخش‌های عمرانی، خدماتی، نظارتی و رفاه اجتماعی فعالیت کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه از سال 1334 تغییراتی در مدیریت و اختیارات شهرداری‌ها به وجود آمد، خاطرنشان کرد: از 53 وظیفه‌ای که بر عهده این سازمان قرار دارد، 39.6 در اختیار شهرداری‌ها است و سایر مسئولیت‌ها یا با همکاری شهرداری و دستگاه‌های خدمت‌رسان و یا به شکل مجزا توسط سایر دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

قادری تصریح کرد: در ماه 71 قانون شوراها بر نظارت شورا بر شهرداری‌ها تأکید شده است و در حدود یک سوم از وظایف شوراها به موضوعات مالی مرتبط است که بیشترین سهم در این زمینه را دارد.

وی با اذعان به اینکه چالش‌های مالی شهرداری‌ها همواره حاشیه‌هایی را ایجاد کرده است، تصریح کرد: حضور پررنگ اعضای شوراهای شهر این مشکلات را برطرف می‌کند.

معاون عمرانی استانداری کردستان با تأکید بر اینکه بر اساس قانون انتخاب شهردار از وظایف شوراها است، اظهار کرد: استانداری، شهردار منتخب از سوی شورا را از خود می‌داند و آماده هرگونه پشتیبانی در این زمینه است.

قادری با تأکید بر اینکه ما از حق انتخاب و اختیار شوراها در تعیین شهردار حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در صورت انتخاب شهردار توانمند، مردم از خدمات مدیریت اجرایی مناسب بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: در صورت تحقق این موضوع، استانداری، شورا و مردم آسایش خواهند داشت، اما اگر این اتفاق رخ ندهد همه گرفتار می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه مردم به شکل دقیق عملکرد اعضای شورا در این خصوص را رصد می‌کنند، گفت: انتخاب شهردار با رویکرد فنی، اجرایی و شهرسازی مطلوب است، اما در کنار آن باید رویکرد اجتماعی مناسبی نیز وجود داشته باشد.

قادری خواستار استفاده از خلاقیت و ابتکار اعضای شوراهای شهرها در این راستا شد و افزود: شوراها به کمک معتمدین شهرها، جلساتی برگزار و برنامه گزینه‌های مطرح برای شهردار آن شهر را به دقت رصد و گزینه اصلح را انتخاب کنند.

وی با تأکید بر اینکه استان کردستان نیاز فراوانی به کار عمرانی و اجرائی دارد، تصریح کرد: ساخت و سازها در شهرها باید کنترل شود.

معاون عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: به علت ساخت و سازهای بدون مجاز درصد محقق شدن طرح‌های جامع و تفصیلی زیر 30 درصد است که ضروری است شوراها ساخت و ساز را مدیریت کنند.

قادری با بیان اینکه توزیع اعتبارات طی چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است اظهار کرد: شاخص‌های ما برای تقسیم منابع جمعیت و وسعت شهرها است، البته پروژه‌های استانی مشمول این قاعده نیستند.

قادری در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم از سوی شوراهای شهر، زمینه بهره‌مندی شهروندان از خدماتی متناسب و در شأن مردم استان فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول