اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهواز در گفت‌و‌گو با فارس:

برگزاری نمازجمعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

فرماندار اهواز، برگزاری نمازجمعه را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بیان کرد.

برگزاری نمازجمعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

عبدالعزیز فدعمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: یکی از دست آوردهای مهمی که انقلاب اسلامی داشته برپایی نماز جمعه در شهرهای مختلف بوده است.

وی افزود: در 5 مرداد سال 1358 به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت‌الله طالقانی در تهران اقامه شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: پس از برگزاری نماز جمعه در تهران، این نماز در نقاط دیگر کشور نیز برپا شد و امروزه شاهد برپایی نماز جمعه در سراسر کشور هستیم.

وی تصریح کرد: همیشه منویات حضرت امام و موضوعاتی که به ارزش‌های دینی، قرآن، اسلام و دست آوردهای انقلاب مربوط است از طریق تریبون نماز جمعه به اطلاع مردم رسیده شد.

به گفته فرماندار اهواز، در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی، همیشه از تریبون نماز جمعه از سوی امامان جمعه هدایت‌های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یک نماز عبادی سیاسی است افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نظام اعتقادی، سیاسی و فرهنگی است که مسائل مربوط به آن با موضوعات مختلف از جمله سیاسی در طول 35 سال گذشته از طریق نماز جمعه به مردم منتقل شد.

فدعمی با بیان این نکته که در قبل از انقلاب برپایی نماز جمعه جایگاهی نداشته یادآور شد: بیشتر دست آوردهایی که پس از انقلاب به دست آورده‌ایم و مد نظر حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده به خاطر روشن گری‌های انجام شده در تریبون‌های نماز جمعه است.

انتهای پیام/72010/ذ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول