اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان خواستار شد

تبیین ارزش‌های والای ابن سینا/ برخی از کشورها در پی مصادره ابن‌سینا هستند

امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی از کشورها در پی مصادره ابن‌سینا هستند، گفت: باید ارزش‌های والای ابن سینا تبیین و شناسانده شود.

تبیین ارزش‌های والای ابن سینا/ برخی از کشورها در پی مصادره ابن‌سینا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به آیات قرآن مبنی بر زنده نگه داشتن روزهای بزرگ خدا اظهار داشت: یادآوری این روزها برای مردم وظیفه‌ای بود که بر پیامبر اسلام(ص) گذاشته شد تا فراموش نشوند.

وی با بیان اینکه امامان معصوم نیز خود را یوم‌الله می‌دانستند گفت: هدف امامان معصوم(ع) رساندن بشریت به اوج کمال، عزت و دوری از تاریکی‌ها بود.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: بوعلی سینا و امثال مردان بزرگ در تاریخ نیز یوم‌الله‌هایی هستند که نور وجود آن‌ها دنیا را درخشان می‌سازد.

وی با اشاره به سالروز ولادت دانشمند بزرگ ابن سینا گفت: باید ارزش‌های والای این دانشمند بزرگ تبیین و شناسانده شود.

امام جمعه همدان در ادامه با بیان اینکه امروز عرصه پزشکی شاهد تحول بزرگی شده است افزود: زیرساخت پزشکی در جهان مدیون تلاش‌های بوعلی‌سیناست.

*احترام به ابن سینا

وی احترام کشورهای غربی به دانشمند بزرگ ابن سینا را یادآور شد و گفت: متأسفانه در کشور، آن چنان که باید به بوعلی سینا احترام قائل نمی‌شویم.

محمدی گردهمایی دانشمندان بزرگ جهان به بهانه هزارمین سالگرد چاپ کتاب ابوعلی سینا در سازمان ملل را نمونه احترام به این انسان بزرگ دانست.

وی با تأکید بر قدرشناسی از این دانشمند بزرگ یادآور شد: امروزه کشورهای عربی، ترکیه و حتی کشورهای فارسی‌زبان در پی مصادره ابن‌سینا هستند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: همانطور که ولادت و شهادت ائمه معصومین(ع) را با شکوه برگزار می‌کنیم باید ولادت و یا وفات تربیت‌شدگان مکتب ائمه(ع) را نیز باشکوه برگزار کرد.

وی از میرسیدعلی همدانی به عنوان یکی از تربیت‌شدگان مکتب اهل بیت (ع) نام برد و گفت: با همکاری مسئولان به دنبال برگزاری کنگره بزرگداشت این عالم بزرگ هستیم.

محمدی تصریح کرد: اگر از این عالمان و دانشمندان بزرگ قدردانی شوند شناسنامه و هویت بزرگی برای استان و کشور خواهند بود.

وی ضمن گرامیداشت روز پزشک اظهار داشت: پزشکان ایرانی با استعدادهای خوب خود می‌توانند زمینه حضور دانشجویان پزشکی در کشورهای دیگر را برای طی دوره پزشکی در کشور فراهم کنند.

*شورای شهر خود را به کارهای کوچک راضی نکند

وی با اشاره به آغاز به کار هفته کاری دولت یازدهم افزود: امیدواریم این دولت نمونه بارز دولت کریمه باشد تا در زیر سایه این دولت عزت و افتخار بیش از پیش نصیب ملت ایران شود.

محمدی روزهای پایانی فعالیت شورای اسلامی شهر و شهردار همدان را یادآور شد و گفت: از شورای شهر و شهردار جدید انتظار می‌رود که خود را به کارهای کوچک راضی نکنند زیرا این شهر به کارهای بزرگ و ماندگار نیاز دارد.

امام جمعه همدان با انتقاد از انجام برخی کارها و طرح‌های غیر کارشناسی در همدان اظهار داشت: استاندار و سایر مدیران در اجرای هر طرحی تنها به فکر یک یا دو نفر بسنده نکنند زیرا از بیت‌المال هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: انجام کار بدون کارشناسی در دنیا و آخرت انسان را گرفتار خواهد کرد.

انتهای پیام/89017/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول