اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منصوری لاریجانی/1

مراتب بندگی انسان براساس ایمان و معرفتش تعریف می‌شود

مدیر موسسه حکمت علوی گفت: مراتب بندگی انسان‌ها براساس ایمان و معرفت‌شان تعریف شده است.

مراتب بندگی انسان براساس ایمان و معرفتش تعریف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، اسماعیل منصوری لاریجانی عصر امروز در یادواره سرداران و 72 شهید منطقه ییلاقی کنگلچال و حومه بخش چمستان ابراز داشت: شهدا از بهترین بندگان خداوند هستند که در راه معامله با ذات اقدس ربوبی سربلند شدند.

وی با اعلام اینکه مراتب بندگی انسان‌ها براساس ایمان و معرفت‌شان تعریف شده و هدف‌اش معین می‌شود، افزود: براساس همین هدف‌شناسی‌ معاد افراد نیز مشخص خواهد شد.

منصوری‌لاریجانی گفت: انسان اهل معرفت در همین دنیا جایگاه معاد خود را می‌شناسد و می‌داند.

مولف برجسته آثار متعددی در زمینه عرفان و حکمت و استاد نام‌آشنای عرفان دانشگاه اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه امام علی(ع) عبادت و بندگی بندگان را دارای سه مرتبه می‌دانند، تصریح کرد: عده‌ای خدا را برای بهشت، سود فراوان در آخرت و استفاده از نعمات بهشتی می‌پرستند که این نوع عبادت، عبادت تاجرانه است.

وی اضافه کرد: ولی عده‌ای در گروه دوم خداوند را برای ترس از جهنم، آتش دوزخ و تهدیدات شدیدی که در قرآن کریم آمده است بندگی می‌کنند که این نوع بندگی نیز به عبادت بردگان یاد شده است.

منصوری‌لاریجانی سومین نوع عبادت را طاعت و بندگی افرادی می‌داند که خدا را براساس شکر می‌پرستند و عبادت‌شان به عبادت آزادگان و احرار نام نهاده شده است.

نویسنده کتاب «جلوه‌های ولایت در آثار امام خمینی (ره)» با تاکید اینکه شکر در لغت به معنای پاس نهادن و قدردانی از نعمات خداوندی است، یکی از معیارهای نعمت‌شناسی را شکرگذاری دانست.

منصوری‌لاریجانی بیان داشت: بزرگترین نعمت‌های آفرینش در بندگی است.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس نمی‌تواند قدر خداوند را بداند و این کار در توان او نیست، گفت: هرچه در عالم ملک و ملکوت است از آن خداوند بوده البته ما نیز اصالت در مالکیت نداریم و مالکیت ما غیرمطلق است.

این استاد برجسته حکمت و معرفت با بیان خاطرات شیرین و شنیدنی از مراسم تدفین پنج شهید گمنام در منطقه شهید آباد آبگرم لاریجان مازندران تصریح کرد: به راستی که شهدا همیشه زنده هستند و ما را در امور روزمره یاری می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه شهدا هرچه زمان می‌گذرد تازه‌تر می‌شوند و همه چیز خود را فدا کردند تا خداوند را از آن خود کنند، گفت: شهید از اسمای الهی است و خداوند خود مسئول رزق و روزی شهدا است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در یادواره سرداران و 72 شهید منطقه ییلاقی کنگلچال و حومه بخش چمستان عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور، محمودآباد و چمستان در مجلس شورای اسلامی، محمد حسنی بخشدار دشت‌سر آمل، دلدار بخشدار چمستان نور و ولی محمد فضلی بخشدار لاریجان مازندران حضور داشتند.

انتهای پیام/86012/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول