اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

گوشت غنی شده با CLA در اصفهان به زودی وارد بازار می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برای نخستین بار در کشور گوشت قرمزی در اصفهان تولید شده که غنی شده از CLA حاوی اسید چرب لینولئیک و امگا 6 است و تا 15 روز آینده وارد بازار می‌شود.

گوشت غنی شده با CLA در اصفهان به زودی وارد بازار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان صبح امروز ، امیر حسین افیونی در مراسم آیین افتتاح 150 پروژه در بخش کشاورزی اصفهان اظهار کرد: در راستای تولید محصولات سالم سازمان جهاد کشاورزی گام‌های خوب و موثری از جمله در تولید محصولات پروتئینی و گیاهی برداشته است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک بوده است و هم‌اکنون نیز توانستیم برای نخستین بار در کشور گوشت قرمزی در اصفهان تولید کنیم که غنی شده از CLA بوده که حاوی اسید چرب لینولئیک و امگا 6 است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خواص پزشکی گوشت غنی‌شده را مناسب برای درمان سرطان، پیشگیری از سرطان، رقیق کردن خون و جلوگیری از تصلب شرایین و همچنین ضرر نداشتن برای بیماران دیابتی ذکر کرد.

افیونی تصریح کرد: در حال حاضر تولید این گوشت در کارخانه فکا و بحث‌های تحقیقاتی و اخذ مجوز آن مورد تایید قرار گرفته است و تا 15 روز آینده این گوشت به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی علاوه بر تأمین از لحاظ کمی تولید محصولاتی با کیفیت بالا است خاطر نشان کرد: گام‌هایی که در جهت تولید محصولاتی با کیفیت بالا انجام گرفته از تولید گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک آغاز شده و این از جمله اقداماتی است که در تولید شیر خام صورت پذیرفت که منجر به تولید محصولی با بار میکروبی بسیار پایین شد و هم‌اکنون نیز از دیگر افتخارات تولید گوشت غنی‌شده است.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: تغذیه دام‌های تولیدکننده این گوشت بیشتر از کنستانتره‌های دانه‌های روغنی است که به صورت ترکیبات جدیدی از سویای دامی است و تنها موجب افزایش 10 درصد در قیمت نهاده‌های آن می‌شود.

انتهای پیام/63015/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول