اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان مطرح کرد

هزینه 585 میلیارد تومانی شهرداری اصفهان برای پروژه امام علی (ع)

شهردار اصفهان، پروژه احیای میدان امام علی (ع) را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی شهرداری دانست و گفت: شهرداری تا این لحظه 585 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه کرده است.

هزینه 585 میلیارد تومانی شهرداری اصفهان برای پروژه امام علی (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در سومین نشست مشترک شهرداران کلان‌شهرها و فراکسیون مدیریت شهری اظهار کرد: این نشست در بهترین مقطع زمانی در حال برگزاری است و در حال حاضر عمر دولت دهم به پایان رسیده و دولت یازدهم نیز فعالیت خود را برای اداره کشور آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه با گذشت هشت سال از عمر دولت محمود احمدی‌نژاد، فرصت‌های وی در راستای اداره کشور در بخش‌های مختلف تمام شده است، اضافه کرد: هر یک از مسئولان در طول کار و مسئولیت‌های خود یک دوره زمانی از عمر خود را می‌گذرانند.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها در طول 14 سال گذشته که از عمر شورا‌ها می‌گذرد، اقدامات خوبی را در سطح شهر‌ها انجام داده‌اند، تصریح کرد: انتخاب شهرداران توسط شورا‌ها از جمله مهم‌ترین این اقدامات تلقی می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه مدیریت شهری تا پیش از سال 1387 صورت شبه‌دولتی اداره شده است، ادامه داد: در این سال‌ها انتخاب شهرداران توسط استانداری‌ها صورت گرفته است و همچنین در این سال‌ها درآمد پایداری برای شهرداری‌ها تعریف نشده بود.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه در سال 1362 لایحه‌ای در راستای افزایش درآمد بودجه‌ای پایدار برای شهرداری‌ها برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود، تأکید کرد: اما در حال حاضر با وجود گذشت 30 سال از این موضوع این لایحه تصویب نشده است.

وی به افزایش اعتماد عمومی طی سال‌های گذشته نسبت به شهرداری‌ها اشاره کرد و متذکر شد: پیش از فعالیت شورا‌ها اعتماد مردم نسبت به شهرداری‌ها کم‌رنگ بوده است، اما با فعالیت شوره‌ها و افزایش تعامل میان مردم و شهرداری‌ها این اعتماد روز به روز افزایش یافته است.

شهردار اصفهان به افزایش 50ذ درصدی اعتماد مردم نسبت به شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها پس از تشکیل و فعالیت نهاد شورا‌ها به خود‌اتکایی رسیده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه امسال بودجه عمرانی استان اصفهان 340 میلیارد تومان است و مشخص نیست که این بودجه تحقق پیدا کند، اظهار کرد: اما امسال بودجه عمرانی شهرداری اصفهان یک‌هزار و 200 میلیارد تومان بوده و این بودجه نسبت به بودجه عمرانی دولت سه برابر بیشتر است و به صورت قطعی این بودجه 100 درصد تحقق پیدا می‌کند.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه بازگشت به قانون سال 1334 از مهم‌ترین خواسته‌های شهرداری‌ها است، ادامه داد: شهرداری‌های فعالیت‌های بسیاری را انجام می‌دهند، اما دست و پای آنها در راستای اجرای بخشی از امور بسته است.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این فراکسیون باید با انجام اقدامات لازم در راستای ارتقای جایگاه شهرداری‌ها در دولت تلاش کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر شورا‌ها، شورای شهرداری هستند و نه شورای شهر، اضافه کرد: امیدواریم که شورای شهر به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا کند و در حال حاضر 25 ارگان مختلف در انجام امور شهر فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ انسجام و وحدت مدیریتی در شهرداری‌ها از نظر قوانین و مقررات وجود ندارد، تاکید کرد: قوانین و مقررات شهرداری‌ها باید اصلاح شود تا مشکلات موجود در این زمینه کاهش پیدا کند.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه دولت سهم 10 درصد سوخت شهرداری‌ها را پرداخت نمی‌کند، ادامه داد: در سال گذشته تنها 300 میلیارد تومان از سهم سوخت یک‌هزار و 892 میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری پرداخت شده است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح مدیریت واحد شهری تاکید کرد: مدیریت واحد شهری مهم‌ترین چالش فرا روی شهرداری‌های است که این موضوع باید اجرایی شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در برنامه‌های نخست، دوم، سوم، چهارم و پنجم مبنای کار شهرداری تمرکز‌زدایی بوده است، افزود: اما مسئولان در طول سال‌های اجرای این برنامه تنها در راستای تراکم‌زدایی فعالیت کرده‌اند.

وی، پروژه احیای میدان امام علی (ع) را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی شهرداری دانست و یادآور شد: شهرداری تا این لحظه 585 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه کرده است.

سقائیان‌نژاد اظهار کرد: شهرداری‌ها از ظرفیت‌های بالایی برای اجرای پروژه‌های بزرگ در سطح شهر برخوردار هستند و دولت باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه کشور در بخش‌های مختلف استفاده کند.

انتهای پیام/63004/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول