اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مصری در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در کرمانشاه:

مجلس در قضیه رأی اعتماد فراجناحی عمل کرد/ فتنه 88 قابل چشم‌پوشی نیست

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در قضیه رأی اعتماد فراجناحی عمل کرد.

مجلس در قضیه رأی اعتماد فراجناحی عمل کرد/ فتنه 88 قابل چشم‌پوشی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عبدالرضا مصری بعد از ظهر امروز در بازدید از خبرگزاری فارس استان کرمانشاه اظهار داشت: در انتخابات سال 88 و حوادث بعد از آن شاهد لشکرکشی‌های خیابانی با ایجاد فتنه و یا دست‌خوش فتنه قرار گرفتن بودیم و رأی اعتماد به وزرا داده شد و در سال 92 هم ملت ایران شاهد برگزاری انتخابات و دادن رأی اعتماد به وزرا بودند و نهایتا کاندیداهای اصول‌گرا تبریک رسمی گفتند و این دو رویداد قابل تأمل است.

وی ادامه داد: سال 84 مجلس اصول‌گرا بود و رأی اعتماد به دولت اصول‌گرا داده شد که در آن دوره تمام نمایندگان اصلاح‌طلب که از نظر تعداد در اقلیت بودند، به‌طور یک‌پارچه به وزرا رأی اعتماد ندادند، اما در سال 92 مجلس اصول‌گرا به یکی از وزرا 272 رأی داد و این به‌معنای گذشتن از مسائل جناحی و تعامل با دولت است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، فتنه را خط قرمز مجلس شورای اسلامی اعلام کرد و افزود: فتنه یک اتفاق تصادفی نبود و قابل چشم‌پوشی نیست، چرا که فتنه 88 برای از بین بردن ارکان نظام بود.

مصری با تأکید بر تعامل نمایندگان اصول‌گرا با سایر سلیقه‌ها، تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به 15 نفر از وزرا رأی اعتماد دادند و این نشان‌دهنده تعامل در بهترین وضعیت است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر تعامل بیشتری قبل از بررسی صلاحیت وزرا با مجلس صورت می‌گرفت، چه بسا دولت افرادی را که رأی اعتماد نگرفتند را معرفی نمی‌کرد.

به گفته مصری، در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره ارتباط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با وزرای پیشنهادی خوب نبوده است.

وی با بیان اینکه نماینده‌ها عزم خود را برای تعامل با دولت جزم کرده‌اند، اظهار داشت: بالاترین شاخصه‌ها در وزرای پیشنهادی که رأی اعتماد گرفتند معلوم است و دولت باید افرادی با این ویژگی‌ها معرفی کند.

انتهای پیام/2700/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول