اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد

راهیابی 200 اثر به مرحله دوم داوری پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه از راهیابی 200 اثر به مرحله دوم داوری این همایش خبر داد.

راهیابی 200 اثر به مرحله دوم داوری پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه

حجت‌الاسلام مهدی حقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: هر یک از آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش در گروه‌های تفسیر و علوم قرآن، حدیث و رجال، فلسفه، کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و اصول، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، فقه و علوم سیاسی، علوم تربیتی و روانشناسی، تصحیح و تحقیق، ترجمه و تکنولوژی آموزشی تقسیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه سه مرحله برای ارزیابی آثار در نظر گرفته شده است گفت: در مرحله نخست، آثار در هیئت علمی بررسی می‌شود و آثاری که شرایط اولیه در نظر گرفته شده را دارا باشند به وسیله هیئت داوران شناسایی می‌شوند و در نهایت آثاری که حداقل امتیاز را کسب کرده باشند به مرحله ارزیابی تفصیلی وارد می‌شوند.

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: تاکنون 760 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شد که از این تعداد 200 اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی راه پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نامزدهای برگزیدگی یا شایسته تقدیر در مرحله سوم داوری انتخاب می‌شوند و در نهایت آثاری که امتیاز لازم را کسب کنند به عنوان نامزدهای برگزیده یا شایسته تقدیر انتخاب می‌شوند.

حقی با اشاره به مواردی که در ارزیابی تفصیلی در نظر گرفته می‌شود گفت: در هر رشته حدود 14 سؤال از متن و محتوای آثار از جمله مسائلی مانند به روز بودن مطالب، ضرورت و اهمیت مسئله‌ای که به آن پرداخته شده، حل مشکلات علمی مخاطبان در موضوع، نوآوری، نظریه‌پردازی و اتقان علمی ورود به مباحث بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: امسال برای نخستین بار آثاری که به مرز برگزیدگی راه پیدا  کردند، در نهایت یک بار دیگر برای ارزیابی مرحله سوم فرستاده می‌شوند.

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه عنوان داشت: آثار برگزیده و نامزدهایی که موفق شدند به مرز برگزیدگی برسند، در پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/78003/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول