اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان خبر داد

تجلیل از 24 چهره‌ ماندگار همدانی

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: همزمان با برگزاری پاسداشت روز همدان از 24 چهره ماندگار و مفاخر استان همدان تجلیل و تقدیر می‌شود.

تجلیل از 24 چهره‌ ماندگار همدانی

رزیتا ناصرالمعمار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: برای نخستین بار و همزمان با پاسداشت همدان از چهره‌های ماندگار پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین تجلیل خواهد شد.

وی افزود: در سال‌های اخیر همزمان با سالروز تولد شیخ‌الرئیس بوعلی سینا مراسمی در یکم شهریور به نام روز پاسداشت همدان نام‌گذاری شده که سعی شده جشنی در خور نام پرآوازه همدان برگزار شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: استان همدان از دیرباز مهد مفاخر و افتخار آفرینان بوده و امسال برای نخستین بار همزمان با پاسداشت روز همدان از 24 چهره ماندگار در رشته‌های مختلف تجلیل و قدردانی شود.

به گفته وی فرهنگ غنی و ارزشمند استان و سابقه تاریخی و پیشینه همدان باعث شده تا چهره‌های زیادی از علوم مختلف در ایران و جهان از این استان شناسایی و معرفی شده است.

ناصرالمعمار خاطرنشان کرد: معرفی و شناساندن چهره‌های ماندگار و مفاخر همدانی در زمان حیات این عزیزان باعث خواهد شد تا فرهنگ والای دارالمؤمنین همدان بیش از قبل در سطح کشور و حتی بین‌‎الملل مطرح شود.

مراسم نخستین تجلیل از چهره‌های ماندگار استان همدان عصر امروز پنج‌شنبه 31 مرداد از ساعت 21 در طبقه فوقانی آرامگاه بوعلی‌سینا با حضور میهمانان از سازمان میراث فرهنگی کشور و مسئولان ارشد استانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/89020/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول