اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تنها پروژه اختصاصی بخش خصوصی خراسان‌جنوبی نیازمند حمایت مسئولان

تنها پروژه بخش خصوصی مجموعه اختصاصی اسکیت خراسان جنوبی در مهر شهر بیرجند همیاری و توجه مسئولان را می‌طلبد.

تنها پروژه اختصاصی بخش خصوصی خراسان‌جنوبی نیازمند حمایت مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در زندگی امروزی که صنعت و فناوری محیط انسان را فراگرفته و گذرای روزمره او را تحت تاثیر قرار داده است ورزش به مثابه امری حتمی و نیازی انسانی خودنمایی می‌کند.

ورزش به عنوان تامین سلامت جسمی و روحی انسان‌ها و تقویت جسم و جان آنها برای داشتن زندگی شاد و با طراوت جایگاه ویژه‌ای در بین اقوام و دولت‌ها پیدا کرده است به نحوی که میزان پرداختن مردم هر کشور به ورزش به عنوان شاخص بسیار مهم در سطح توسعه یافتگی آن کشور به شمار می‌رود.

امروزه تفکر ساختن تاسیسات و اماکن ورزشی پر هزینه که در انحصار عده‌ای معدود از جامعه قرار گیرد و عموم نتوانند از آن بهره‌مند شوند، چندان جایگاهی در برنامه‌ریزی اجتماعی و اقتصادی برای کشورهای در حال توسعه ندارد.

ساختن اماکن و تجهیز سالن‌های ورزشی به ویژه سرمایه‌گذاری در رشته‌های گران‌قیمت برای دولت‌ها مقرون به صرفه نیست بنابراین سازمان‌های دولتی بیشتر به ساخت سالن‌های چند منظوره پرداخته‌اند هر چند که برای تعمیر و نگهداری آنها هزینه زیادی را تحمل می‌کنند.

ورزش اسکیت، به گروهی از فعالیت‌های ورزشی گفته می‌شود، که شامل سبک‌ها و رشته‌های متعدد می‌شود که عبارتند از اسکیت روی یخ، که حرکت بر روی یخ با استفاده از کفش‌های اسکیت یخ است و می‌تواند به منظور حمل و نقل، سرگرمی و یا به عنوان ورزش صورت پذیرد.

اسکیت نمایشی، اسکیت سرعت، اسکیت سرعت مسیر بلند، اسکیت سرعت مسیر کوتاه، اسکیت تور، اسکیت نوردیک، هاکی روی یخ، اسکیت رولر، اسکیت رولراین لاین، اسکیت رولر آزاد، اسکیت اگرسیو این لاین، اسکیت این لاین سرعتی، اسکیت‌هاکی، اسکیت جاده، اسکیت رولر کواد، اسکیت رولر هنری، اسکیت بورد سواری( اسکیت بوردینگ)

اسکیت روی برف که ترکیبی از اسکیت بورد و اسنو بورد است و در ابتدا در راستای انجام حرکات و فوت و فن‌های اسکیت بورد بر روی برف بود.

اسکیت از جمله ورزش‌های پر هیجان و هزینه‌بری است که در بین اقشار به ویژه نوجوانان و جوانان از جذابیت‌های خوبی برخوردار است.

تنها پروژه مجموعه ورزشی اسکیت نیازمند حمایت مسئولان استان است

در خراسان جنوبی اداره کل ورزش و جوانان با همکاری هیئت اسکیت استان، برای ترویج و نهادینه کردن این ورزش، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسبی را مهیا کرده است.

اقبال خوب جوانان به ویژه شهر بیرجند از ورزش مهیج اسکیت، سبب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این رشته شده است.

مدیر عامل باشگاه اسکیت خراسان جنوبی از ساخت مجموعه اختصاصی اسکیت در شهر بیرجند خبر داد و گفت: این پروژه از اسفند ماه سال گذشته در مهر شهر شهرستان بیرجند آغاز شده که به دلیل تحقق نیافتن وعده‌های مسئولان از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست.

حسن شبانی اذعان داشت: با معرفی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به اداره کل راه و شهر سازی زمینی به مساحت 2 هزار و 654 متر مربع در منطقه مهر شهر بیرجند با کاربری ورزشی تفریحی و اخذ قیمت زمین در اختیار گذاشته شد.

پروژه نیمه‌تمام مجموعه اختصاصی اسکیت 4 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه برداشته است

وی اذعان داشت: پروژه مجموعه اختصاصی اسکیت مهر شهر بیرجند شامل فضای سرپوشیده و رو باز، بخش اداری، سالن بدنسازی و پیست سرعتی و نمایشی است که عملیات آن از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون در این پروژه بیش از چهار میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرعامل باشگاه اسکیت خراسان جنوبی یادآور شد: از سال 1388 که این باشگاه آغاز به فعالیت کرده است تیم‌های ورزشی زیادی را به مسابقات قهرمانی و لیگ اسکیت کشوری در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان اعزام کرده است که به نوعی جور هیئت اسکیت استان را تحمل کرده است.

شبانی تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد 250 اسکیت‌باز در باشگاه اسکیت خراسان جنوبی مشغول فعالیت ورزشی هستند که با ساخت مجموعه ورزشی اختصاصی اسکیت تعداد ورزشکاران بیشتری جذب این باشگاه می‌شوند.

وی به روند مطلوب احداث پروژه توسط بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: چند روز قبل رئیس فدراسیون اسکیت کشور به همراه مسئولان استان از این پروژه بازدیدی داشتند که امید است در اختصاص کمک‌های فنی و اعتباری و همچنین آسفالت خیابان‌های منتهی به این مجموعه همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل باشگاه اسکیت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از مجموعه شاهد فراهم شدن یک زیر ساخت مناسب ورزشی در رشته اسکیت خواهیم بود.

شبانی یادآور شد: امید است با ایجاد فضای مناسب مجموعه ورزشی اسکیت شاهد رونق بیشتر ورزشکاران این رشته در استان و حضور موفق نمایندگان خراسان جنوبی در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور باشیم.

================

گزارش از علیرضا چاجی

================

انتهای پیام/69014/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول