اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

رشد 20 درصدی کشت ذرت در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از رشد 20 درصدی کشت ذرت در این استان خبر داد.

رشد 20 درصدی کشت ذرت در کهگیلویه و بویراحمد

 به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، سید یعقوب موسوی صبح امروز به همراه سرپرست فرمانداری و مدیر جهاد کشاورزی باشت از مزارع ذرت این شهرستان بازدید کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد در این بازدید چند ساعته اظهار داشت: سطح زیر کشت ذرت در کل استان 4 هزار و 200 هکتار است که از این میزان 3 هزار و 600 هکتار زیر کشت ذرت دانه‌ای و 600 هکتار زیر کشت ذرت علوفه‌ای و سیلویی قرار دارد که با حمایت بیشتر می‌توان سطح آن را افزایش داد.

موسوی گفت: مقدار تولید ذرت دانه‌ای در کل استان 32 هزار و 600 تن و مقدار علوفه ای و سیلویی 39 هزار تن در سال است که بیشتر در شهرستان‌های گرمسیری باشت، گچساران، چرام و کهگیلویه کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت در شهرستان باشت نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است، افزود: سطح زیر کشت ذرت در کل استان حدود 20 درصد رشد داشته است.

این مسئول با تأکید بر این‌که شهرستان باشت یکی از قطب‌های اصلی کشت ذرت در استان است، افزود: بارندگی‌های مناسب، استفاده از روش‌های آبیاری تحت فشار و خرید تضمینی ذرت توسط تعاونی‌های روستایی از مهم‌ترین عوامل افزایش سطح کشت ذرت در سال جاری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه در زمینه کمک به رشد و توسعه کشاورزی هر نقطه لازم است پیشینه آن منطقه مورد توجه بیشتری قرار گیرد، متذکر شد: شهرستان باشت از آن دسته شهرستان‌هایی است که لزوم توجه بیشتر به کشاورزی آن باید در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد.

موسوی خاطرنشان کرد: کشاورزی باشت چند سالی است که از عرصه سنتی خارج شده و به سمت کشاورزی نوین و مکانیزه قدم برداشته که برای تکامل بیشتر آن نیاز به اعتبارات بیشتر و البته همت کشاورزان است.

انتهای پیام/82007/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول