اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه غارنوردی استان زنجان:

انجام عملیات عمرانی در اطراف زرین‌غار باعث ریزش غیرقابل جبران می‌شود

رئیس کارگروه غارنوردی استان زنجان با مخالفت احداث مجتمع‌های تفریحی در اطراف زرین غار گفت: انجام هر نوع عملیات عمرانی در اطراف غار منجر به ریزش‌های غیرقابل جبران می‌شود.

انجام عملیات عمرانی در اطراف زرین‌غار باعث ریزش غیرقابل جبران می‌شود

محسن صنعتی منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به مطرح شدن توریستی کردن رزین‎غار از چند سال پیش اظهار داشت: چند سرمایه‌گذار برای این امر مراجعه کرده بودند که با صحبت‌های انجام شده آنها از این کار منصرف شدند.

وی از ورود سازمان میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان برای تبدیل زرین‎غار زنجان به یک منطقه توریستی عمومی خبر داد و افزود: باید متوجه بود که انجام هرگونه اقدام غیرحرفه‌ای در اطراف این غاز منجر به ریزش‌ در داخل آن می‌شود.

رئیس کارگروه غارنوردی استان زنجان با بیان اینکه رزین‌غار یکی از مکان‌هایی است که می‌توان از آن برای حضور غارنوردان حرفه‌ای در راستای اکتشاف‌ استفاده کرد، ادامه داد: این غار ظرفیت مطلوبی برای حضور غارنوردان حرفه‌ای دارد.

وی با مخالفت جدی برای احداث مجتمع‌های تفریحی در اطراف زرین‎غار تصریح کرد: استقرار و حرکت هر نوع ماشین‎آلات سنگین در اطراف این غار به ویژه در دامنه کوه منجر به ریزش‌های غیر قابل جبرانی در داخل آن می‌شود.

صنعتی منفرد ادامه داد: غارنوردی در زرین‎غار برای غارنوردان حرفه‌ای به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن بسیار مشکل است چراکه اگر دو هفته پیاپی به آن غار بروید شاهد تغییرات گسترده در مسیرها به دلیل ریزش سقف آن خواهید بود.

وی زرین‎غار را جزو معدود غارهای خشکی و آبی ایران دانست که چندین چشمه آبی زیرزمینی دارد.

رئیس کارگروه غارنوردی استان زنجان با بیان اینکه این غار منبع آب شرب زرین رود هم هست، ادامه داد: حضور گردشگر و توریست در داخل غار منجر به آلودگی آب‌های مصرفی منطقه هم می‌شود.

انتهای پیام/73004/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول