اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از غبارروبی مزار شهدا و دیدار با امام جمعه

شانزدهمین تور رکابزنان حرم رضوی از کاشان آغاز شد

شانزدهمین تور دوچرخه‌سواری کانون فرهنگی دوچرخه‌سواران امام رضا(ع) کاشان پس از دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کاشان و زیارت و عطرافشانی قبور شهدا در دارالسلام کاشان، در مسیر یک‌هزار و 100 کیلومتری کاشان–مشهد مقدس آغاز شد.

شانزدهمین تور رکابزنان حرم رضوی از کاشان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان آیت‌الله عبدالنبی ‌نمازی صبح امروز در دیدار با کاروان اعزامی دوچرخه‌سواران کانون امام رضا(ع) کاشان به مشهد مقدس اظهار داشت: زیارت مرقد مطهر ائمه اطهار(ع) توفیقی است که برای شما دوچرخه‌سواران فراهم شده است تا از طریق ورزش برای احیای یک سنت الهی‌استفاده کنید.

وی، زیارت ائمه اطهار(ع) از طریق ورزش را افتخاری بزرگ برای ورزشکاران دانست و گفت: حقایقی در این عالم است که در پشت پرده حجاب و جهل پنهان است و تاکنون کسی ‌نتوانسته است آثار و برکات رابطه بین شیعه و ائمه معصومین را ارزیابی کند.

امام جمعه کاشان یادآور شد: شما ورزشکاران دوچرخه‌سوار کاشانی با این اقدام فرهنگی ورزشی زیارت ائمه اطهار(ع) را در جامعه ترویج داده و با آگاهی مردم از این حرکت فرهنگی، فضای کشور را عطرآگین می‌کنید.

نمازی خاطرنشان کرد: دوچرخه‌سواران کاشانی با رکاب‌زنی در مسیر یک‌هزار و 100 کیلومتری کاشان تا مشهد مقدس و تحمل سختی راه، میزان معرفت خود را نسبت به امام رضا(ع) و ائمه اطهار به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: زیارت شهدا و عطرافشانی قبور آنان و نیز دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران در ابتدای حرکت به طرف مشهد مقدس و نگهداری از آن تا انتهای این سفر معنوی، می‌تواند آثار زیادی برای جامعه به همراه داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان همچنین، فضیلت زیارت ائمه معصومین را همراه با مشکلات و سختی راه دانست و افزود: بعد از یک‌هزار و 100 کیلومتر رکابزنی و صرف انرژی زیاد و خستگی راه، مشاهده بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و زیارت این امام بزرگوار ثواب و لذت وصف‌ناپذیری دارد.

نمازی خطاب به دوچرخه‌سواران کاشانی حرم رضوی بیان داشت: بهترین لحظه همان لحظه‌ای است که خستگی راه را بر تن خود داشته و با پا و جسم خسته خدمت امام رضا(ع) مشرف می‌شوید در آن لحظه باید با زبانی ساده و نه در قالب زبان انشایی و املایی خواسته‌های خود را از او بخواهید و سعی کنید دست خالی از محضر او خارج نشوید که این امام همام سلطان سریر است.

وی تصریح کرد: درب خانه ائمه معصومین(علیهم‌السلام) بر خلاف سلاطین و پادشاهان به روی همه باز است و سفره آنان همیشه گسترده است اما ما از درک بزرگی ائمه اطهار(ع) عاجز مانده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان همچنین از دوچرخه‌سواران کانون امام رضا(ع) کاشان خواست تا ثواب و ثروت زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) را پاس داشته و مواظب باشند حسنات و برکات آن را که فرشتگان برای زائران می‌نویسند با یک گناه از بین نبرند.

وی زیارت ائمه معصومین را ثروت‌اندوزی معنوی دانست و با تأکید بر حفظ و مراقبت از چنین ثروت ارزشمندی افزود: تولید ثروت مهم است اما مهم‌تر از تولید ثروت مراقبت و نگهداری از آن است.

در ابتدای این جلسه  محمد قنبری مدیر کانون فرهنگی دوچرخه‌سواران امام رضا (ع) کاشان، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این کانون ارائه کرد.

انتهای پیام/63009/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول