اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت صنایع دستی خراسان‌رضوی خبر داد

دوخت پرچم بارگاه منور رضوی در یازدهمین نمایشگاه جهانگردی مشهد

سرپرست معاونت صنایع دستی استان خراسان رضوی از دوخت پرچم حرم مطهر امام هشتم(ع) در نمایشگاه بین المللی امام رضا(ع) در مشهد خبر داد.

دوخت پرچم بارگاه منور رضوی در یازدهمین نمایشگاه جهانگردی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مهناز تقوی اظهار داشت: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی جهانگردی و صنایع دستی مشهد با حضور هنرمندان فعال و مشاغل در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی در مشهد در حال برگزاری است که دوخت پرچم گنبد بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) سبب متبرک شدن غرفه اتحادیه گلدوزان مشهد شده است.

وی افزود: ابعاد این پرچم که پس از دوخت بر بالای گنبد طلای بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نصب خواهد شد سه متر در چهار متر و جنس پارچه از ساتن است، دورتادور پرچم کلمه «رضا» گلدوزی و در مرکز آن حدیث مبارک سلسله الذهب و زیر حدیث نیز آیه مبارک «نصر من الله و فتح غریب» حک می‌شود.

تقوی گفت: اتحادیه گلدوزان مشهد یکی از قدیمی‌ترین اتحادیه‌های صنایع دستی در سطح کشور است که به دلیل علاقه مردم به امام هشتم (ع)، فرصت حضور در نمایشگاه را به منظور بازدید عموم مردم از مراحل دوخت پرچم مغتنم شمرده و دوخت پرچم را در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری و صنایع دستی در غرفه اتحادیه گلدوزان انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه دوخت این پرچم توسط هنرمند گلدوز به نام جلال معینیان فر انجام می‌شود، یادآور شد: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری و صنایع دستی از تاریخ 28 مرداد ماه لغایت یکم شهریور در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حال برگزاری و از ساعت 17 لغایت 23 پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول