اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اماکن متبرکه آستان‌قدس رضوی خبر داد

خدمتگزاری عاشقانه 25 هزار خادم بارگاه رضوی در ماه ضیافت الهی

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان‌قدس رضوی گفت: در طول ماه مبارک رمضان، 25 هزار خادم و خدمتگزار بارگاه منور رضوی به ارائه خدمت به زائران و مجاوران پرداختند تا فضایی امن و توام با معنویت را فراهم کنند.

خدمتگزاری عاشقانه 25 هزار خادم بارگاه رضوی در ماه ضیافت الهی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود ممتاز پیش‌از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال روزانه 12 هزار نفر روزه‌دار به ضیافت اکرام رضوی حرم مطهر دعوت شدند و در مجموع 360 هزار مجاور بر سرخوان‌های نعمت امام رضا(ع) روزه خود را افطار کردند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان‌قدس رضوی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان 50 اکیپ مخصوص از خدمه و خدمتگزاران، مسئولیت توزیع دعوت‌نامه ضیافت طرح اکرام رضوی را عهده‌‌دار شدند و روزانه بالغ بر یک‌هزار نفر خدمتگزار مسئولیت آماده‌سازی و طبخ غذا و پذیرایی از مهمانان را عهده‌دار بودند.

وی تاکید کرد: طبخ روزانه حدود 215 تن برنج، حدود دو تن گوشت و آماده‌سازی 15 هزار ظرف سوپ مورد نظر و 3 هزار لیتر آب جوش مورد نیاز، گستره حجم خدمت‌رسانی را نشان می‌دهد.

ممتاز گفت: در طول ماه مبارک رمضان، 25 هزار خادم فعالیت می‌کردند که مراسم طرح اکرام رضوی از یک ساعت قبل از اذان مغرب با ختم یک جزء‌ کلام الله مجید، مداحی و ذکر توسل و نماز جماعت برگزار و مدعوین به محل پذیرایی هدایت می‌شوند که در این محل 3 هزار متر سفره گسترده شده و مهمانان گرامی با نهایت تکریم راهنمایی شده و در بدو ورود بسته‌بندی غذای متبرکه گرم و نیز بسته‌بندی پذیرایی را تحویل گرفتند.

وی تصریح کرد: محتویات بسته‌های پذیرایی افطاری شامل 10 قلم عبارت از‌ پنیر، سبزی، خرما، قند، لیوان فوم چای، شله‌زرد، نمک یک نفره، چنگال، دستمال، کاسه کوچک سوپ‌خوری و چای بسته‌بندی بود.

2میلیون تشرف در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان

ممتاز اظهار کرد: در شب 21 ماه مبارک رمضان شاهد 2 میلیون نفر تشرف به حرم مطهر رضوی بودیم و در سه شب مراسم احیای شب قدر، بیش از 20 هزار نفر نیروی خدمه و خدمتگزار برای ارائه بهترین خدمات به زائران محترم در اماکن متبرکه حضور داشتند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان‌قدس رضوی یادآور شد: توزیع و جمع‌آوری بیش از 600 هزار جلد کتاب ادعیه و قرآن با بیش از 35 پایگاه مستقر، توزیع بیش از یک میلیون بطری آب معدنی در بین زائران، تفکیک محل عباد‌ت به صورت خواهران، برادران و خانوادگی از جمله پیش‌بینی‌های انجام شده برای شب قدر برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم شب‌های قدر بود.

وی ادامه داد: همچنین کنترل جمعیت صحن‌ها،‌ رواق‌ها و صحن‌های پیرامونی، مفروش کردن تمام اماکن بعد از نماز مغرب و عشاء، مفروش کردن رینگ‌ها، گشت‌های هدایت،‌ هادی، طاهر و بصیر، تامین مهر مورد نیاز اماکن متبرکه و لیوان یک‌بار مصرف مورد نیاز، غبارروبی ویژه اماکن متبرکه قبل، حین و پس از مراسم شب‌های قدر ‌و گشت‌های ‌عودسوز و گلاب‌پاش نیز از جمله اقدامات در شب‌های قدر بود.

ممتاز بیان کرد: توسعه خدمات فوریت‌های پزشکی در قالب پایگاه‌های ثابت و سیار، توزیع کتب ادعیه و نایلون مخصوص کفش، اطلاع‌رسانی در ارتباط با برگزاری مراسم و طرح تفکیک رواق‌ها و نصب بنرهای خوش‌آمدگویی و نهایتا ارایه خدمات امانات،‌ گمشدگان،‌ صندلی چرخدار و هماهنگی با واحد آتش‌نشانی سازمان از دیگر برنامه‌های شب قدر بود.

توزیع روزانه 80 هزار بسته افطاری متبرک

وی به برنامه توزیع بسته‌های متبرکه افطار بین صفوف نمازگزار و اماکن متبرکه اشاره و خاطرنشان کرد: روزانه 80 هزار نفر در طول ماه مبارک رمضان در صحن‌های حرم مطهر حضرت رضا(ع) با این بسته‌های متبرک که شامل شیر و کیک بود پذیرایی شدند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: خدمه، خدمتگزاران و کارکنان آستان قدس رضوی در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و مسیر راهپیمایی به همراه پرچم‌های مخصوص به سمت حرم مطهر همگام با سایر راهپیمایان پیمودند.

ممتاز خاطرنشان کرد: کنترل ورود و خروج راهپیمایان ،گلاب‌پاشی، عودسوزی، تامین مهر نماز جمعه و جایگاه‌های مهر از جمله فعالیت‌های ما در روز جهانی قدس بود.

وی با اشاره به برپایی نماز عید سعید فطر بیان کرد: در نماز عید سعید فطر حرم مطهر رضوی همواره باشکوه و جلال خاصی برگزار می‌شود، امسال نیز حضور بیش از 10 هزار نفر از خدمه و خدمتگزاران را برای خوش‌آمد گویی و تکریم و هدایت زائران، کنترل مبادی ورودی و خروجی و مفروش کردن تمام اماکن متبرکه پیش‌بینی کرده‌ایم‌.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان‌قدس رضوی تصریح کرد: تامین یک‌میلیون مهر نماز و‌ نایلون مخصوص کفش، هماهنگی با پارکینگ‌های سازمان برای ارائه خدمات رایگان از ساعات ابتدایی روز عید سعید فطر و گلاب‌پاشی و عودسوزی و ارایه خدمات نظافتی گسترده از جمله برنامه‌ها برای عید سعید فطر است.

انتهای پیام/70005/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول