اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان کردستان:

زبان هنر ابزار مؤثر مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: زبان هنر با توجه به ظرافت و تاثیرگذاری آن بهترین راه مقابله با هجمه‌های فکری و فرهنگی دشمنان است.

زبان هنر ابزار مؤثر مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی امشب در کارگروه اجتماعی استان در سنندج با تقدیر از تمام کسانی که در راستای برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره تلاش کردند، اظهار کرد: خوشبختانه این جشنواره در سطح بسیار خوبی از لحاظ کمی و کیفی در استان برگزار شد.

وی در ادامه به تهاجمات فرهنگی دشمنان اشاره کرد و افزود: موضوع شبیخون فرهنگی دشمن 10 سال پیش از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد ولی متاسفانه از سوی مسئولین به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفت.

رئیس حوزه هنری استان کردستان خاطرنشان کرد: فرامین رهبری به عنوان نقشه راه اگر به خوبی از سوی مسئولین دنبال می‌شد امروز با ناتوی فرهنگی دشمنان روبه‌رو نبودیم و بسیاری از مشکلات فرهنگی امروز در جامعه به وجود نمی‌آمد.

مرادی، استفاده از ابزار هنر برای مقابله با هجمه‌های فکری و فرهنگی دشمنان را ضروری دانست و تصریح کرد: باید با استفاده از زبان هنر به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزارها برنامه‌های محتوایی برای مقابله با هجمه‌های دشمنان تعریف و اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که برنامه‌ قابل قبول و مخاطب‌پذیر برای جایگزین کردن برنامه‌های مخرب ماهواره‌ها نداشته باشیم، نمی‌توانیم مانع از استفاده مردم از اینگونه برنامه‌ها شویم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: جامعه جوان امروز با جامعه دهه‌های 60 و 70 فرق می‌کند و باید با توجه به نیازهای آنان برنامه‌ریزی‌های درستی صورت گرفته و مانع از تحقق اهداف دشمنان و حذف ارزش‌های فرهنگی و دینی در بین جامعه جوان استان شویم.

مرادی با بیان اینکه زبان زور نمی‌تواند ابزار مناسبی برای جلوگیری از استفاده ماهواره در جامعه باشد، بیان داشت: انقلاب ایران انقلابی فرهنگی است؛ از این رو برای ترویج و نهادینه کردن هر مسئله‌ای باید نگاه فرهنگی در اولویت باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروزه به دلیل کم‌کاری هر کدام از ما به عنوان مسئولین و مدیران ذائقه و سبک زندگی غربی وارد زندگی جامعه اسلامی ما شده که باید برای جلوگیری از نهادینه شدن آن با جدیت و استفاده از تمام توان و ظرفیت ورد پیدا کنیم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در پایان خواستار آسیب‌شناسی نهادها از عملکردشان در این حوزه شد و گفت:‌ بدون شک اگر نهادهای فرهنگی بجای سیاسی کاری به صورت جدی و هماهنگ به این حوزه ورد پیدا کند بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی به آسانی حل می‌شود.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول