اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت مسجد مقدس جمکران:

افزایش هجمه‌ها به مسجد جمکران نشانگر اثرگذاری در جهان است

تولیت مسجد مقدس جمکران شناخت امام زمان (ع) به جهانیان را از وظایف منتظران آن حضرت دانست و گفت: افزایش هجمه‌ها به مسجد جمکران نشانگر اثرگذاری این مسجد در جهان است

افزایش هجمه‌ها به مسجد جمکران نشانگر اثرگذاری در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله شیخ ابوالقاسم وافی امروز در مراسم افتتاح تلویزیون اینترنتی مسجد مقدس جمکران که با حضور جمعی از مدیران این مکان مقدس برگزار شد با اشاره به اینکه در روایات و برخی آیات قرآن کریم عنوان نورالله به ائمه اطهار (ع) داده شده است اظهار داشت: این عنوان به طور خاص در مورد حضرت ولی عصر (عج) آمده است به طوریکه در زیارت می‌خوانیم «سلام ما بر شما که نور خدا هستید که به وسیله شما آن‌هایی که قابلیت هدایت دارند هدایت می‌شوند».

وی ادامه داد: در قرآن کریم بر این مسئله تاکید شده است که دشمنان اسلام و قرآن در صدد هستند که نور خدا را خاموش کنند و در این مورد خداوند می‌فرماید اراده قطعی من این است که این نور را به پایان برسانم.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه دشمنان از همان بدو تولد حضرت در صدد بودند این نور را به گونه‌ای خاموش کنند اما از وعده حتمی خداوند غافل بودند بیان داشت: مسجد مقدس جمکران همان طور که در برخی تعبیرات آمده تجلی‌گاه امام زمان (عج) است. این تعبیر به این مفهوم نیست که حضرت ولی عصر (عج) دائماً به این مکان مشرف می‌شوند، به این معنی است که با توجه به تعبیری که در مورد حضرت ولی عصر (عج) به عنوان نور خدا آمده مسجد مقدس جمکران نیز به واسطه انتسابش به این نور، مقدس شده و تجلی‌گاه این نور قرار گرفته است.

آیت‌الله وافی ادامه داد: آنچنان که دشمنان نتوانستند با همه تلاش‌هایی که انجام دادند، بودجه‌هایی که هزینه کردند و نیروهای شرور انسانی که به کار گرفتند امام زمان (عج) را در میان مردم کمرنگ کنند نسبت به مسجد مقدس جمکران نیز همین برنامه تکرار می‌شود.

وی افزود: شما می‌بینید در فضای مجازی، سایت‌های خبری و در نوشته‌ها نوعاً مسجد مقدس جمکران مورد هجمه قرار می‌گیرد، چرا به مساجد بزرگ دنیا مانند مسجد النبی و مسجد الحرام این هجمه وارد نمی‌شود؟ مشخص است این هجمه گسترده به واسطه انتساب مسجد به حضرت ولی عصر(عج) است، اما خداوند متعال اراده‌اش بر این است که با وجود همه دشمنی‌ها این مسجد مورد استقبال روزافزون مردم قرار گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در مسجد مقدس جمکران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مسئولین این مسجد شریف با امکانات محدودی که در اختیار دارند در حد توان گام‌هایی را برای معرفی این مسجد شریف برداشته‌اند گفت: راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی مسجد که توسط واحد رسانه‌های دیجیتال مسجد مقدس جمکران شکل گرفته است حرکتی هر چند کوچک برای ایجاد ارتباط مستقیم بین مخاطبین با مسجد است و امیدواریم این حرکت گامی مبارک و پشتوانه‌ای برای اطلاع‌رسانی و شناخت بیشتر امام زمان (عج) به مشتاقان آن حضرت در سراسر این کره خاکی باشد.

آیت‌الله وافی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران وب سایت رسمی مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: باید در انتظار هجمه بیشتر دشمنان به مسجد مقدس جمکران باشیم، افزایش هجمه‌ها نشانگر اثرگذاری این مسجد در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: ما این اطمینان را داریم که مسجد مقدس جمکران با دعای حضرت ولی عصر (عج) در برابر دنیای استکبار می‌ایستد و می‌دانیم همان طور که در دوران غیبت منجی عالم بشریت از استعانت ایشان در پیشبرد اهداف مسجد بهره می‌بریم در زمان ظهور نیز که طبق روایت، علوم از شهر قم به عالم منتشر می‌شود این مسجد پایگاهی برای افاضه معارف اهل بیت (ع) در دنیا قرار گیرد.

انتهای پیام/78009/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول