اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌مقدم خبر داد

انسداد کامل مرزهای شرقی کشور طی 2 سال آینده/سرمایه‌گذاری اقتصادی در مرزهای امن

فرمانده نیروی انتظامی کشور از انسداد کامل مرزهای شرقی طی دو سال آینده خبر داد.

انسداد کامل مرزهای شرقی کشور طی 2 سال آینده/سرمایه‌گذاری اقتصادی در مرزهای امن

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل احمدی‌مقدم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه شهر تبریز را می‌توان به عنوان امن‌ترین کلانشهر در کشور نام برد افزود: با توجه به اینکه این شهر در مسیر ترانزیتی و گردشگری قرار دارد در حوزه جرائم امنیت اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر، سرقت، تصادفات و تلفات انسانی با کاهش قابل توجه‌ای روبه‌رو است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه با بیان اینکه شاخص‌های امنیتی، شاخص‌های بسیار مناسبی است، احساس امنیت در سطح استان را بسیار مطلوب دانست.

احمدی‌مقدم در بخشی دیگر از سخنانش با توجه به افزایش حجم سفرها در نیمه دوم سفرهای تابستانی تصریح کرد: نیروی انتظامی براساس وظیفه ذاتی خود تمهیدات لازم را در تفرجگاه‌ها، راه‌ها، شهرهای گردشگری و مهمان‌سراها پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به تعداد کشته‌های تصادفات در چهار ماه نخست امسال بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: براساس آمار اعلام شده 800 نفر از کشته‌های تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه در سال قبل، کاهش یافته است.

احمدی‌مقدم در بخشی دیگر از سخنانش اولویت ناجا را کنترل مرزهای جنوب، شرق و شمال کشور عنوان و تصریح کرد: مرزهایی که مسیر مواد مخدر، تروریست‌ها، قاچاق سلاح و قاچاق انسان است به صورت تاکتیکی و از طریق هوایی به شدت کنترل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مرزهای شمال غرب کشور از امنیت بسیار بالایی برخوردار است تصریح کرد: اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و تا پایان برنامه پنجم امیدواریم این مسیرها را با استقرار یگان‌ها و پاسگاه‌ها، تحت پوشش کامل در بیاوریم.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی به زودی سرمایه‌گذاری اقتصادی در مرزهای امن صورت خواهد گرفت.

انسداد کامل مرزهای شرقی کشور  در 2 سال آینده

اسماعیل احمدی‌مقدم با اشاره به برنامه‌های ناجا در باب ارتقای امنیت با اشاره به طرح انسداد مرزهای شرقی کشور، اظهار کرد: طرح انسداد مرزهای شرقی کشور طی چند سال گذشته آغاز شده است و با پیشرفت نسبتاً خوبی رو به ‌رو شده است به نحوی که در مرزهای افغانستان امروز در سطح قابل توجهی رو به تکمیل و اتمام است.

وی ادامه داد: در مرز پاکستان نیز کار انسداد در دستور کار قرار دارد که در این راستا به عنوان مثال در مناطقی همانند سراوان که در حد مرز بیش از 200 کیلومتر جاده دسترسی مناسب به مرز نداریم مورد توجه و تمرکز قرار گرفته است.

احمدی‌مقدم تاکید کرد: در این منطقه نیروی انتظامی به صورت تاکتیکی از طریق راه‌های جاده‌ای و هوایی معابر صعب العبور و گذرگاه‌های اصلی قاچاق را تا حد زیادی به کنترل درآورده است.

وی اظهار امیدواری کرد، انسداد کامل مرزهای شرقی کشور طی دو سال‌ آینده انجام پذیرد.

انتهای پیام/60001/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول