اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

راه دشوار تیم‌های نفت گچساران و شهرداری یاسوج برای موفقیت در لیگ آزادگان

تیم‌های دسته اولی فوتبال نفت و گاز گچساران و شهرداری یاسوج راهی سخت و دشوار برای موفقیت در لیگ دسته اول فوتبال کشور دارند.

راه دشوار تیم‌های نفت گچساران و شهرداری یاسوج برای موفقیت در لیگ آزادگان

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز با قرعه‌کشی لیگ دسته اول فوتبال کشور که توسط مسئولان این رده از فوتبال کشور صورت گرفت تیم‌های کهگیلویه و بویراحمدی حاضر در لیگ آزادگان رقیبان خود را برای مبارزه‌ای فشرده و سخت شناختند.

امسال کار از آن جهت سخت شده که تنها یک تیم از هر گروه به لیگ برتر فوتبال کشور صعود می‌کند و از هر گروه چهار تیم به لیگ دسته دوم فوتبال کشور سقوط خواهند کرد.

در سال گذشته تیم فوتبال نفت و گاز گچساران پس از اولین حضور خود در لیگ دسته دوم فوتبال کشور به عنوان تیم نخست به لیگ دسته اول صعود کرد که در نوع خود کاری بزرگ برای این تیم است که اتکای آن به بازیکنان بی‌نام و نشان بود.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران شاید امسال در بین همه تیم‌های لیگ دسته اول تیمی به شمار می‌رود که از امکانات و زیرساخت‌های لازم برای موفقیت برخوردار است.

این تیم دارای مدیریت باثباتی است که هرگز در درون مجموعه خود خبری از برکناری و استعفا نیست و تقریباً با خیالی راحت از این بابت پای به عرصه مسابقات می‌گذارد.

پس از تغییر در کادر مدیریتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و روی کار آمدن محمد باورساد به عنوان مدیر جدید، راه پاکدل در فوتبال ادامه پیدا کرد و تیم نفت و گاز گچساران برای حضور قدرتمندانه در لیگ دسته اول فوتبال کشور بسته شد.

در نخستیم گام این تیم در کادر مدیریتی خود تغییراتی را شاهد بود و از مربیان با تجربه فوتبال کشور و افرادی چون محمدحسین ضیایی بازیکن سال‌های دور واشاش مجارستان و تیم‌های بزرگ تبریزی برای هدایت این تیم استفاده کرد.

در ادامه روند تغییرات تیمی در نفت و گاز گچساران، چندین بازیکن اسم و رسم‌دار به این تیم اضافه شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به نبی‌الله باقری‌ها مدافع سال‌های گذشته تیم پرسپولیس تهران و بازیکنانی هچون وحید کارگر دروازه‌بان موفق سال گذشته شهرداری یاسوج اشاره کرد.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران بر اساس قرعه‌کشی امروز لیگ دسته اول فوتبال کشور برای فصل جاری در گروه دوم این مسابقات و در برابر تیم‌های آلومینیوم هرمزگان، پیکان، پاس همدان، نفت مسجد سلیمان، راهیان کرمانشاه، ابومسلم مشهد، ایرانجوان بوشهر، آهن بافق یزد، سایپای شمال، داماش ایرانیان، مس رفسنجان و مس سونگون ورزقان قرار می‌گیرد.

از میان تیم‌های ذکر شده نمی‌توان از نام‌هایی چون آلومینیوم هرمزگان با هدایت دوباره عباس سرخاب، پیکان لیگ برتری سال قبل، پاس همیشه مدعی، داماش ایرانیان و مس رفسنجان گذشت هر چند تیم‌های استخوان‌دار دیگری همچون راهیان کرمانشاه، ابومسلم مشهد و ایرانجوان بوشهر در این گروه قرار دارند و تنها تیم ناشناخته آن مس ورزقان است.

 در سوی دیگر مدیران تیم آبدیده از عدم صعود به لیگ برتر در سه فصل گذشته یعنی شهرداری یاسوج قرار دارد.

 این روزها کسی در فوتبال کشور چه به عنوان بازیکن و مربی و هوادار نیست که با نام تیم شهرداری یاسوج آشنا نباشد و اکنون از این تیم به بزرگی در فوتبال کشور یاد می‌کنند.

 تیم فوتبال شهرداری یاسوج در سه سال گذشته نام نیکی برای خود در فوتبال کشور بر جای گذاشت که در این راه باید از همت خادمین ورزش دوستی همچون محمد بهرامی، حمزه دامیده، قباد نگین‌تاجی و پرویز موسوی و مربیان خوش فکری همچون جمشید غدیری و عباس چمنیان یاد کرد و البته کمک‌های معنوی خداداد افشاریان.

 از ذکر گذشته تیم فوتبال شهرداری یاسوج و موفقیت‌ها و ناکامی‌های آن می‌گذریم و به امروز و این فصل تیم خواهیم پرداخت.

 پس از اتفاقاتی که سال گذشته در لیگ دسته اول فوتبال کشور صورت گرفت و همچنین عدم راهیابی پی در پی این تیم به لیگ برتر فوتبال کشور، در فصل جاری تغییرات گسترده‌ای در ترکیب کادر فنی و بازیکنان تیم صورت گرفت.

 امسال در نخستین تغییر جواد زرینچه بازیکن و مربی نامی فوتبال کشور به عنوان جانشین جمشید غدیری سرمربی تیم انتخاب شد.

 در دومین گام پس از رفتن جمشید غدیری از این تیم برخی بازیکنان هم از جمع تیم فوتبال شهرداری یاسوج جدا شدند که از سرشناس‌ترین آن‌ها می‌توان به محمد خان‌احمدی، وحید کارگر، میلاد جعفری، حمید مروی، اتابک نمازی و چند بازیکن دیگر اشاره کرد.

اما قباد نگین‌تاجی که در دو جبهه برای بقای تیم در حال مبارزه است بیکار ننشست و برای جذب بازیکن همه تلاش خود را کرد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری یاسوج که باید علاوه بر جنگیدن برای جذب مهره‌های کارآمد و عقب نماندن از قافله تیم‌ها با تفکراتی جدید در شورای شهر که اعتقادی به تیم‌داری در حوزه شهرداری ندارند از شاکله تیم حمایت می‌کرد، بازیکنانی بزرگ را به تیم شهرداری آورد.

برای این فصل بازیکنانی همچون حسن هوری دروازه‌بان نام آشنای فوتبال کشور، احسان شیرمردی و حسین حجازی‌پور از مطرح‌ترین بازیکنان به شمار می‌روند.

با این حال تیم فوتبال شهرداری یاسوج در گروه اول این مسابقات باید با تیم‌های صنعت نفت آبادان، گهر دورود، پدیده مشهد، الوند همدان، گل گهر سیرجان، نیروی زمینی تهران، نساجی مازندران، شهرداری بندرعباس، استقلال اهواز، فولاد یزد، گیتی پسند و سیاه جامگان پنجه در پنجه اندازد.

شهرداری هم مانند نفت گچساران راه آسانی نخواهد داشت آن‌جا که باید با تیم‌های زخم خورده‌ای چون گهر دورود، نفت آبادان و شهرداری بندرعباس مقابله کرده هر چند که نساجی مازندران، استقلال اهواز و نیروی زمینی تهران حریفان چندان آسانی نیستند.

اما با حسابی اجمالی باید گفت که کار نفت و گاز گچساران به عنوان تیمی تازه راه یافته به این رده از لیگ دسته اول فوتبال سخت‌تر بوده هر چند که رقیبان سخت‌تری نیز در گروه این تیم گچسارانی قرار دارند.

در همین زمینه رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد معتقد است هر دو تیم راه دشواری برای صعود به لیگ برتر و یا حتی ماندن در رقابت‌های همین رده دارند.

سید پرویز موسوی معتقد است که امسال لیگ دسته اول فوتبال کشور به غیر از سال‌های پیش است چرا که چهار تیم از هر گروه سقوط خواهند کرد.

مدیر اجرایی تیم فوتبال شهرداری یاسوج نیز معتقد است که هر دو گروه سختی‌های خود را دارد و تیم شهرداری یاسوج امسال نسبت به سال‌های گذشته باید برای حضور در لیگ برتر از خود نمایش به مراتب بهتری را ارائه دهد.

انتهای پیام/2571/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول