اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام فرحزاد:

محبت علی (ع) آبی بر روی آتش گناهان است

استاد حوزه علمیه قم گفت: محبت امیرالمؤمنین علی (ع) به تعبیر پیامبر (ص) همانند آبی است که بر روی آتش گناهان ریخته می‌شود.

محبت علی (ع) آبی بر روی آتش گناهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حبیب الله فرحزاد دوشنبه شب در جمع زائران حرم حضرت معصومه (ص) در شبستان به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام در عالم خواب حمزه عمومی شهید خویش و جعفر بن ابیطالب پسر عموی خویش را دید و از ایشان افضل اعمال را پرسید.

وی عنوان کرد: ایشان در پاسخ به پیامبر(ص) افضل اعمال در آخرت را سه چیز عنوان کردند و آن سه چیز صلوات بر محمد و آل محمد، آب دادن به تشنگان و محبت امام علی(ع) بود.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: محبت امیرالمؤمنین علی(ع) به تعبیر پیامبر (ص) همانند آبی است که بر روی آتش گناهان ریخته می‌شود.

فرحزاد یادآور شد: مقدس اردبیلی پس از مرگ در عالم خواب گفته بود من عمل داشتم، اما بازار عمل کساد بود و محبت و ولایت امیرالمؤمنین نجاتم داد.

وی در ادامه به مسئله آب دادن به تشنگان اشاره کرد و گفت: آیت‌الله بهجت می‌فرمود فقط هنگامی که آب می‌نوشید بر امام حسین(ع) سلام نکنید بلکه هر چیزی می‌نوشید به امام حسین(ع) سلام کنید و این کار دارای ثواب بسیار زیادی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آب و غذا دادن به حیوانات از اهمیت زیادی برخوردار است اظهار کرد: اگر انسان برای پرندگان و حیوانات آب یا غذایی مهیا کند مورد هدایت خداوند قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2258/ن30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول