اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریور صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره فرهنگ و اقوام ایران زمین در موزه میراث روستایی گیلان

مسئول امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری جشنواره فرهنگ و اقوام ایران زمین از 14 تا 24 شهریور امسال در موزه میراث روستایی استان خبر داد.

برگزاری جشنواره فرهنگ و اقوام ایران زمین در موزه میراث روستایی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی شعبانی ظهر امروز در جلسه میراث فرهنگی استان با اشاره به برگزاری جشنواره تابستانی اظهار کرد: امسال در بخش فرهنگی برنامه‌های نمایش آیینی، بازی‌های بومی‌محلی برای کودکان و نوجوانان و نیز موسیقی محلی اجرا می‌شود.

وی افزود: در بخش نمایشگاهی نیز نمایشگاه صنایع‌دستی در رشته‌های سراجی، سفالگری، چادر شب‌بافی، چهل تکه‌دوزی، حصیربافی، رشتی‌دوزی و بامبو بافی برگزار می‌شود.

مسئول امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، برنامه‌های بخش بازارچه صنایع دستی را عرضه پوشاک محلی در روستای جلگه مرکز و دستاوردهای گروه‌های معماری و مردم‌شناسی ذکر کرد.

وی گفت: عکس در ورودی موزه و نیز بخش سفره گیلانی در قهوه‌خانه‌ها و نیز محل‌های تعیین شده برگزار می‌شود.

شعبانی زمان برگزاری این جشنواره را از اول تا 29 شهریور از ساعت 10.30 تا 18 عصر عنوان کرد و ادامه داد: این جشنواره پذیرای عموم گردشگران و علاقه‌مندان است.

وی خاطرنشان کرد: موزه میراث روستایی گیلان نخستین موزه‌ای است که در این راستا با معرفی تاریخچه و نوع فرهنگ و زندگی مردم در فضای باز ایجاد شده، در این موزه معیشت، کار، مسکن، صنایع‌دستی و انواع فضایی که در یک خانه روستایی وجود دارد بازسازی و به نمایش درآمده است.

به گفته این مسئول، در روزهای شنبه و یکشنبه دوم و سوم شهریور امسال نیز جشنواره بازارچه صنایع دستی در کاروانسرای شاه عباسی واقع در امامزاده هاشم با همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره فرهنگ و اقوام ایران زمین از 14 تا 24 شهریور امسال خبر داد و یادآور شد: این جشنواره با همکاری بخش خصوصی در پارک بانوان منظریه رشت برگزار می‌شود.

شعبانی، تصریح کرد: در این جشنواره اقوام کرد، لر، بلوچ، خراسان شمالی، بندرعباس، ترک، ترکمن، گیل، دیلم و تالش حضور می‌یابند.

وی برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی با تعداد 120 غرفه را از دیگر برنامه‌های جشنواره تابستانی عنوان کرد.

این مسئول، هدف از برگزاری جشنواره‌های مذکور را ایجاد شور و نشاط بین گردشگران، ماندگاری آنها در استان و نیز پرکردن اوقات فراغت مسافران و شهروندان برای معرفی آداب و رسوم فرهنگ گیلان عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول