اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خبر داد

فعالیت 2300 مسجد در اردبیل / مجمع خیرین مسجد‌ساز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل 2 هزار و 300 مسجد دایر بوده و در اختیار هموطنان است تا از این فضاهای معنوی بهره لازم برده شود.

فعالیت 2300 مسجد در اردبیل / مجمع خیرین مسجد‌ساز راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در گرامیداشت روز ملی مساجد اظهار داشت: مسجد که از بنیان‌های اصلی مکتب اسلام و جامعه نبوی بوده است و از آن به عنوان تکه‌ای از بهشت در روی زمین یاد می‌شود یکی از زیباترین جلوه‌های عرض ارادت به خالق یکتا و معبود بی‌همتاست که محوریت آن می‌تواند جامعه اسلامی را به نقطه وحدت و تعالی سوق دهد.

وی اهمیت و جایگاه مسجد به عنوان پایگاه اصلی حضور و مشارکت مردم را یادآور شد و عنوان کرد: نباید مسجد را تنها مامن عبادت، راز و نیاز و خواندن نمازهای یومیه بدانیم بلکه کارکرد مسجد فراتر از این تفکر و اندیشه است چرا که مسجد در طول تاریخ توانسته است به محل هم‌اندیشی، تعامل، همفکری و وحدت امت اسلامی تبدیل شده و بتواند به نقطه وصل دوستداران و محبان مکتب اسلام و اهل بیت تبدیل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: اوقاف و امور خیریه سال‌هاست که در بحث سخت‌افزاری در حوزه مساجد ورود مثبت و سازنده‌ای داشته به طوری که هم در ترغیب و تشویق مردم به ساخت مسجد و ترمیم آن و همچنین سر و سامان دادن به وضعیت مساجد توانسته است نقش اساسی و بی‌بدیل خود را انجام دهد.

مشهوری نظری ادامه داد:‌ البته در کنار توجه به ساخت زیبای مساجد و محل اجتماع حقیقی مسلمانان برنامه‌های مختلفی در مساجد برگزار می‌شود که برپایی آن بر عهده مسئولان فرهنگی به ویژه تبلیغات اسلامی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

این مسئول از تلاش‌های انجام شده برای تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز خبر داد و تصریح کرد: با راه‌اندازی این مجمع در سطح استان شاهد تلاش نیکوکاران و خیرین در ساخت مساجد و بناهای معنوی خواهیم بود که البته این فضاها به عنوان مهمترین مراکز تجمع قبل و بعد از اسلام باید متناسب با معماری اسلامی ساخته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یادآور شد: بیشتر از آنکه به ظاهر و بنای باشکوه مساجد اهمیت دهیم باید به محتوا و غنای برنامه‌های برگزار شده در مساجد توجه داشته باشیم چرا که همه آرزو دارند نتیجه تربیتی مساجد تربیت انسان‌های خودساخته، مومن و معتقدی باشد که در تمام عرصه‌ها بتوان به چنین نیروهایی تکیه کرد.

مشهوری نظری احترام و تکریم اهالی استان اردبیل به مساجد و بقاع متبرکه در توجه به زیبایی،‌ نظافت و برپایی محافل مختلف قرآنی، تربیتی، اجتماعی، فرهنگی و هنری را با محوریت مساجد یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این ارتباط آنچه مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد این است که مساجد در این استان به صورت خودجوش و مردمی اداره می‌شود و در این مدیریت دولتمردان کمترین دخالت را دارند.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه نباید کارکرد مساجد را محدود و محصور به موارد خاص کرد، گفت:‌ ما در تبعیت از سیره نبی مکرم اسلام (ص) باید روح تعالی‌بخش مسجد را در حضور مستمر و دایمی در این مکان معنوی و ارزشی بدانیم و اجازه ندهیم از منزلت و شأن و شکوه مسجد ذره‌ای کاسته شود.

انتهای پیام/62003/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول