اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

عملیات اجرایی ترمینال حجاج تا پایان شهریورماه تکمیل می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تا پایان شهریورماه شاهد اتمام عملیات اجرایی ترمینال حجاج فرودگاه اردبیل خواهیم بود.

عملیات اجرایی ترمینال حجاج تا پایان شهریورماه تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سید کمال‌الدین میر‌جعفریان در جلسه بررسی مشکلات فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد بر تسریع عملیات اجرایی و تجهیز و توسعه فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه پارس‌آباد از فرودگاه‌های مهم منطقه است و تجهیز آن نقش بسزایی در جذب گردشگران، صادرات و توسعه همه جانبه عمران و آبادانی مناطق مختلف مغان خواهد داشت.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از پیشرفت فیزیکی 43 درصدی عملیات بهسازی فرودگاه پارس‌آباد خبر داد و افزود: افزایش باند و اجرای روکش آسفالت از ضروریات بهسازی باند فرودگاه پارس‌آباد است.

میر‌جعفریان با اشاره به اینکه باند فرودگاه پارس‌آباد از طرفین 5/7 متر و در مجموع 15 متر تعریض خواهد شد، ادامه داد: طول باند فرودگاه پارس‌آباد 2800 متر است و به دلیل کم عرض بودن فرودگاه، نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ میسر نبوده که با اجرای طرح تعریض باند و روکش آسفالت، فرود هواپیماهای مسافربری با ظرفیت بیشتر در آینده نزدیک امکان‌پذیر خواهد شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بر اتمام عملیات اجرایی ترمینال حجاج فرودگاه اردبیل تا پایان شهریورماه امسال تاکید کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه در فرودگاه اردبیل از سال گذشته آغاز شده و هم‌اکنون روند رو به رشد خوبی داشته و در مرحله  نصب سازه‌ها و سفت‌کاری بوده که لازم است موضوع از طریق فرودگاه‌های استان اردبیل با جدیت تمام پیگیری شود و در موعد مقرر این پروژه به مرحله بهره‌برداری برسد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین با اشاره به خرید و نصب دستگاه ILS از سوی فرودگاه‌های استان اردبیل تصریح کرد: فرودگاه‌های استان باید در اسرع وقت نسبت به خرید و نصب دستگاه ILS و به تبع آن راه‌اندازی سیستم روشنایی باند فرودگاه اردبیل با مساعدت و تامین منابع مالی از طریق مبادی ذی‌ربط اقدامات شایسته‌ای را معمول دارند.

*مدیریت پناهگاه سبلان تعیین تکلیف می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین در جلسه‌ای که به منظور بررسی وضعیت پناهگاه سبلان در مشگین‌شهر برگزار شد، ایجاد امکانات رفاهی و تجهیز اماکن ورزشی را از ضروریات توصیف کرد.

سید کمال‌الدین میر‌جعفریان توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد امکانات و تجهیز اماکن ورزشی را از دغدغه‌های اصلی مسئولان استان ذکر کرد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باید با تعامل و مشارکت یکدیگر ساماندهی و ایجاد امکانات رفاهی صعود‌کنندگان به قله سبلان  برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی داشته باشند تا در مسیرهای کوهنوردی مشکلی به وجود نیاید.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل یادآور شد: استان اردبیل استعدادهای ورزشی فراوانی دارد و فراهم کردن امکانات مناسب و تجهیز اماکن ورزشی می‌تواند موجب رشد و تعالی ورزشی جوانان منطقه باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص ساماندهی و بهبود وضعیت اماکن ورزشی به ویژه پناهگاه سبلان اقدامات اساسی به عمل آید تا ورزشکاران و صعود کنندگان به قله به راحتی بتوانند به فعالیت‌های ورزشی خود ادامه دهند.

میرجعفریان بلاتکلیف بودن مدیریت پناهگاه، نبود فانوس کوهستان، عدم وجود تابلوهای هشداردهنده و کار فرهنگی در مسیرهای صعود،  عدم پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه، فقدان برق و عدم استقرار نیروی انتظامی در مسیر را از جمله مشکلات عمده پناهگاه سبلان ذکر کرد و گفت: دست‌اندرکاران امر باید در خصوص تامین و ایجاد امکانات پناهگاه و مسیرهای صعودکنندگان به قله اقدامات پیشگیرانه را به عمل آورند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

انتهای پیام/62006/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول