اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏‌دهد

محیط زیست؛ مانع برگزاری یکی از بزرگ‏ترین جشنواره‌‏های استان سمنان

اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان در حالی مانع برگزاری جشنواره بومی و محلی رودبارک شده است که این جشنواره به واقع یکی از بزرگ‏ترین رویدادهای فرهنگی و گردشگری استان سمنان محسوب می‏‌شود.

محیط زیست؛ مانع برگزاری یکی از بزرگ‏ترین جشنواره‌‏های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان این روزها یکی از موانع اصلی برگزاری جشنواره ملی سنت‏‌های بومی و بازی‏‌های محلی رودبارک محسوب می‏‌شود و این امر سبب شده است تا برگزاری این جشنواره بسیار مهم با مشکلاتی مواجه شود.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان امروز نیز با صدور اطلاعیه‏‌ای تأکید کرد: به اطلاع کلیه شهروندان می‏‌رساند با توجه به پخش اطلاعیه از سوی شرکت ابابارا ایرانیان (فمارا) مبنی بر برگزاری جشنواره بومی محلی در روستای رودبارک واقع در منطقه حفاظت شده پرور، از آن جایی که شرکت مذکور هیچ مجوزی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان جهت انجام فعالیت رانداشته و استفاده و سیاحت از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست مستلزم تحصیل پروانه از سازمان است، از این رو، اقدامات شرکت فوق‏‌الذکر بر خلاف قوانین و مقررات مربوطه است.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزوده است: این اداره کل حسب وظایف و اختیارات قانونی از ورود افراد فاقد مجوز سازمان حفاظت محیط زیست به غیر از ساکنان روستای رودبارک (با ارائه کارت شناسایی معتبر) به محل مذکور جلوگیری به عمل خواهد آورد.

همچنین تأکید شده است: از کلیه علاقه‏‌مندان شرکت‏‌کننده در جشنواره تقاضا می‏‌شود جهت جلوگیری از تبعات سوء و اتلاف وقت و ایجاد سرگردانی، از شرکت در این جشنواره خودداری کنند؛ در غیر این صورت، این اداره کل هیچ مسئولیتی در قبال ورود کلیه خسارت به افراد نخواهد داشت.

شرکت 40 گروه موسیقی در جشنواره ملی رودبارک

 این ممانعت در حالی صورت می‏‌پذیرد که‌مدیر جشنواره ملی سنت‏‌های بومی و بازی‏‌های محلی استان سمنان پیش‏تر از شرکت 40 گروه موسیقی و آیین‌‏های سنتی و بازی‏‌های بومی محلی از اقصی نقاط کشور در جشنواره ملی سنت‏‌های بومی و بازی‏‌های محلی رودبارک خبر داده بود.

محمدجعفر محمدپوررودبارکی اظهار کرد: چهارمین جشنواره ملی سنت‏‌های بومی و بازی‏‌های محلی با شرکت 40 گروه موسیقی از اقصی نقاط کشور همراه با آیین‏‌های سنتی و بازی‏‌های بومی محلی و نصب چادرهای عشایری با همکاری فدراسیون ورزش‏‌های روستایی و بازی‏‌های بومی محلی ایران در محل مجتمع فمارای رودبارک واقع در منطقه جنگلی نمونه گردشگری ملی استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این گروه‌‏ها از اقوام مختلف از جمله کرد، لر، ترک، بختیاری، عرب، مازندران، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گیلان، خلیج فارس، گنبد و ... در این جشنواره حضور خواهند یافت.

محمدپوررودبارکی ادامه داد: از استان سمنان نیز گروه‌‏های اقوام سمنان، شاهرود، دامغان، مهدیشهر، شهمیرزاد، سرخه و افتر در جشنواره حضور می‏‌یابند.

وی ادامه داد: تاکنون زیرساخت‏‌های لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه‌‏تر جشنواره فراهم و مجوز برپایی این جشنواره از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اخذ شده است.

مدیر جشنواره ملی سنت‏‌های بومی و بازی‏‌های محلی استان سمنان ادامه داد: اطلاع‏‌رسانی به تمامی دستگاه‏‌های اجرایی از جمله استانداری سمنان، فرمانداری‏‌ها، بخشداری‏‌ها، اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تاکنون با 30 سفارت‌خانه هماهنگی‏‌های لازم جهت شرکت در جشنواره صورت گرفته و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

چهارمین جشنواره سنت‏‌های بومی و بازی‏های محلی به صورت ملی از 30 مرداد تا یکم شهریورماه به مدت سه روز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در مجتمع فمارا رودبارک استان سمنان برگزار می‏‌شود.

شایان ذکر است؛ مدیران روابط عمومی ادارات استان سمنان، سازمان‏‌ها و ارگان‏‌ها می‏‌توانند جهت هماهنگی برای حضور خود و مهمانان در جشنواره، با شماره‏‌های 09191344423 مدیر روابط عمومی استان سمنان، 02166707010 دبیرخانه دائمی جشنواره و یا 09121245184 مدیر جشنواره تماس حاصل کنند.

ضمناً بازدید برای عموم مردم ایران و اقوام کشورهای همسایه آزاد است.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول